Med små medel

Lite inredningspyssel, med betoning på lite, är allt jag orkat med i helgen.
Med en blandning av gammalt och nytt har gästrummet, nästan, blivit gästvänligt.
 
 
Sängen är bäddad med textilier från IKEA, galgarna kommer från Hang On Hangers och är införskaffade i Bangkok. Den guldpläterade brickan från det ljuva 80-talet är från Scandia Guld och har för första gången på många år fått se dagens ljus. Det samma gäller glasen som ingår i Nobelservisen, från Orrefors. 
 
Hahaha, man kan ju nästan tro att inlägget är sponsrat. Har ni sett att jag skapat en ny kategori? Inredning. Kanske blir det ytterligare inlägg här, kanske inte, vi får se.
Det är faktiskt kul att plocka fram vissa saker igen.
Hemmet blir som nytt, nja men nygammalt iallafall .
 
 
Ama de casa
2018-09-16 @ 11:18:10
URL: http://amacasa.wordpress.com

Trevligt med ett gästvänligt gästrum! Fast det är bra om det inte är FÖR gästvänligt, då kanske dom aldrig åker hem igen... Haha! :-D

Svar: Bra tänkt där. Mitt är nästan gästvänligt och det kanske räcker så.Lagom gäller för det mesta.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-09-16 @ 12:31:39
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Så fint! Kul att kunna plocka fram vackert så där och ge det en ny chans.

Läste Amas kommentar med ett fniss. Jag gjorde ju i ordning vårt gästrum när svärmor skulle komma och mannen min blev nästan förskräckt, det blev för bra och bekvämt! :D Svärmor uppskattade det i alla fall.

Svar: Det är ju bra att återanvända sina egna prylar. Dessutom hade jag totalt glömt att de fanns, nu fick de nytt liv, åtminstone för ett tag.Hahaha, stackars maken din, blev han rädd att modern skulle flytta in för gott?
Anette

Veiken
2018-09-16 @ 16:25:01
URL: http://veiken.se

Kul att plocka fram det som har hopas i skåpen och få en lite ny stil. Det gjorde vi med barnens leksaker när dom var små.
Jag ska se om något kan komma fram i ljuset igen!

Svar: Ibland kan det vara bra att spara på saker men bara ibland. Ofta är man färdig med det man stoppat undan.Med barnen kan det vara annorlunda, många gånger har de för många leksaker, bra då att byta ut dem emellanåt.
Anette

Mille
2018-09-16 @ 17:30:16

Ser ju trevligt ut. Saknar bara nyinköpet kanske inte har någon plats ännu. Man kan ju inte göra det för guldligt kanske inte riktigt din stil. Ha det så trevligt när du kommer till ditt andra hem. Kanske behöver piffas till där oxå.

Svar: Fyndet är på plats men fick inte vara med på bild, den här gången.Kanske ßer jag hemmet i Bangkok med nya ögon så här efter fyra månader och kanske blir det lite nytt/gammalt där också.
Anette

Marina
2018-09-16 @ 18:40:37
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Det kunde nästan varit hemma hos mig, den där guldbrickan ligger i någon låda och de där vackra hängarna finns det massor av.

Svar: Jag har galgarna lite överallt, i Thailand, Italien och Sverige. Det är också bra att ha ett gäng ouppackade som man kan ge bort i present. Barngalgarna är extra fina , tror jag måste köpa ett gäng för framtida behov. Det känns förstås extra bra att köpa dem eftersom pengarna man betalar går till behövande.
Anette

Ditte
2018-09-16 @ 21:09:29

Kul! Och så fint det blev! "Guldbrickorna" har jag några av och likaså dessa glas. Kanske dags för mig att plocka fram dem igen.

Svar: Vi är nog rätt många som har de här brickorna i våra gömmor. Låt dem komma fram igen eller skänk dem så kanske de kommer till nytta.
Anette

Jessica Högberg
2018-09-17 @ 15:11:16
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Nygammalt är inte det sämsta, fint blev det vi fick se=)

Svar: Tack, tack 😊
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0