Födelsedag och flytt

Det är en stor dag för yngsta dottern. 
Fredrika firar både födelsedag och flytt. Dagen blir nog hektisk, kan jag tro.
 
(null)
Den här bilden är tagen i Italien, sommaren 1997, några månader innan hon fyllde fyra.
 
(null)
Nästa bild, från Bangkok, är tagen 2017. Tjugo år mellan bilderna.
 
Ibland när jag tänker på henne är det den lilla flickan jag ser. 
Hon var en ganska envis och bestämd liten unge, ofta betraktande och lite fundersam men med en härlig underfundighet och ett skarpsinne utöver det vanliga.
Jag var under de tidiga åren hennes förebild, nu är förhållandet det omvända.
 
Jag önskar dig en fantastisk dag, men firande och festligheter blandat med flyttkartonger och bestyr.
GRATTIS på 25-årsdagen, älskling.
Vi ses snart <3
Ama de casa
2018-09-07 @ 09:57:37
URL: http://amacasa.wordpress.com

Stort GRATTIS till fina Fredrika! Hon är ju så ung fortfarande så hon grejar nog att fira födelsedag och flytta på samma dag :-)

Svar: Tack, Ama. Jag ska framföra gratulationen. Visst de unga klara ju allt, till skillnad från vissa andra.Trevlig helg på dig ☺
Anette

Ditte
2018-09-07 @ 21:45:06
URL: http://dittemitti.se

Härliga bilder! Från liten flicka till 25-åring! Så fin då och lika fin nu. Stort grattis till Fredrika. Och att fylla år och flytta samtidigt blir en utmaning men visst kommer det att gå galant. Ä rman ung kan man det mesta.

Svar: Det var tydligen inga problem att göra allt på en och samma dag.Hon verkar vara helnöjd med sin dag.
Anette

Anonym
2018-09-08 @ 09:45:44

Tack älskade mammi ❤️Både flytt och födelsedagsfirande i nya lägenheten blev det! 😍

Svar: Och lurad blev du , rejält ❤
Anette

Lena i Wales
2018-09-09 @ 15:30:00
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Så fint skrivit!
Vad tiden går fort. Nu är mitt barnbarn så lik sin pappa som var liten för inte så längesedan, tycker jag i alla fall.
Grattis!

Svar: Tiden går fort och liten blir stor, svårt att förstå ibland.Mysigt med barnbarn kan jag tro.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0