Bröllopsbilder

Jag har flera gånger frågat Ning om jag kunde få se lite bilder från hennes dotters bröllop.
Hon har dragit lite på det och varje gång förklarat att det var ett mycket enkelt, litet bröllop med bara den närmsta släkten som gäster. Jag vet att thai som har gott om pengar har extremt stora tillställningar och hon verkade skämmas lite. Jag berättade att det i Sverige kan det se väldigt olika ut och att om du har ett litet bröllop behöver det inte betyda att det saknas pengar. 
Förra veckan hade hon i alla fall äntligen ett par fotoalbum med sig. Hon berättade lite kort om ceremonin och lät mig ta bilder för att visa er.
 
Brudgummen och bruden är vid tiden för bröllopet 24 år gamla och ganska nykära, betoning på ny.
Vill man leva tillsammans som ett kärlekspar så är det äktenskap som gäller. Ning själv tycker att de var lite unga och hade gärna sett att de unga tu kunde fått bo tillsammans en tid innan de tog det stora steget.
 
Ett vackert, ungt thailändskt par.
 
 
 
  
Här ser ni delar av släkten. Till vänster om brudparet har ni Nings make Own (hans kortnamn) och vid hans vänstra sida sitter Ning. Brudgummens föräldrar sitter till höger om de nygifta.
 
Ett och ett halvt år har gått sedan de blev äkta makar och Ning tror att hon när som helst kommer att få besked att hon ska bli mormor. Jag hoppas att det unga paret får leva lyckliga, länge.
 
 
 
Ama de casa
2018-10-17 @ 12:17:37
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilket vackert bröllop! Kul att du fick låna bilderna och visa upp :-)

Svar: Ja, det var snällt av henne. Lite kul att se.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-10-17 @ 13:24:24
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Men åh så fina de är! Hennes klänning är jättefin och hon är väldigt vacker. Du får hälsa och tacka för att vi fick se.

Svar: Det ska jag :)
Anette

Mille
2018-10-17 @ 16:46:10

Så roligt att få se lite bröllopsbilder på Kings dotter. Hälsa Ning från mig o säg att hon har en vacker dotter.

Svar: Det ska jag framföra. Visst är det kul att se bilderna.
Anette

Mille
2018-10-17 @ 16:49:56

Menar förstås Ning. Tala oxå om så vackert brudparet var och vilken vacker klänning hon bar.

Svar: Då blir hon glad :)
Anette

Ditte
2018-10-18 @ 21:29:07

Vad roligt att få ta del av detta bröllop och fint att Ning ville visa och dela med sig. Ett vackert brudpar är det. Jag har varit på ett thailändskt bröllop och det var nog i "mellanklassen" men en minnesvärd upplevelse.Tack för att du visade oss.

Svar: Vilken upplevelse, att få vara med på bröllop i Thailand!
Anette

FREEDOMtravel
2018-10-19 @ 10:27:02
URL: http://www.freedomtravel.se

Bröllopsparet har så fina kläder! Roligt att få se!

Svar: Ett tjusigt bröllopspar.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0