Bintan, en liten ö i Indonesien.

Jo, för er som inte vet om det befann vi oss i Indonesien under veckoslutet.
Vi var långt ifrån det jordbävningsdrabbade området, Indonesien är ett väldigt utspritt örike.
Tyvärr hann några hemma i Sverige höra om Tsunamin innan vi gjorde det vilket naturligtvis ställde till en viss oro.
 
Vi var lyckligt ovetande ända fram till lördag runt lunchtiden.
Där vi befann oss, på Bintan strax utanför Singapore, var det lugnt och stilla och vi kunde njuta av vistelsen även om en sån här sak förstås alltid berör.
 
Så här rofyllt var det, tack och lov. Fotot är taget av min make.
 
Indonesien har varit hårt drabbat i år. Ett par månader efter att vi var på Gili Air var där ett kraftigt skalv.
Dessutom har några mindre skalv registrerats senaste tiden. Till detta kommer tyfoner och vulkanutbrott.
Jag är glad att vi hitills befunnit oss på rätt plats.
Ditte
2018-10-02 @ 18:30:35

Illa med alla skalv och tsunami som återigen drabbat Indonesien. Kan tänka mig att de som visste att ni var i närheten blev roliga.
Bintan har vi besökt ett par gånger under våra år i Peking och jag vet att våra vänner spelade golf där. Kanske blev det lite av den varan även för er.

Svar: Där fanns fina golfbanor, vi var på en av dem men spelade inte golf. Det fanns det inte tid för. Vackert och lugnt, helt nära Singapore.Kul att du varit där 😊
Anette

Ama de casa
2018-10-02 @ 19:45:48
URL: http://amacasa.wordpress.com

Visst är det bra att inte vara på fel ställe vid fel tidpunkt! Men ni såg ut att ha hamnat helt rätt :-)

Svar: Absolut rätt plats, den här gången.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0