Chang Chui

Bangkok Plane Night Market i Thonburi är en speciell plats.
 
Här finns en blandning av cafeér, barer, restauranger och udda konstverk.
Allt är gjort av återvunnet material. Konstnärer och hantverkare tillåts vara kreativa utan begränsningar, nästan.
 
Vi var här en eftremiddag men man ska nog åka hit på kvällen, tänk er när den här dödskallen är upplyst.
 
Visst var det kul att gå runt här i dagsljus men säkert mycket häftigare i mörker. Dessutom är alla barer öppna efter klockan 17.
 
Menyn på den här restaurangen lockade inte.
 
Här ser ni en figur gjord av scotch-tvättsvampar.
 
 
Byggnaderna var gjorda av plåt, trä eller gamla fönster.
 
 
Mitt på marknadsområdet står ett gammalt flygplan. Det där med en rutschkana ut ur planet är ju en utomordentligt bra ide.
 
Thonburi ligger lite avsides, i alla fall om man som vi bor i Asoke. Vi kommer nog tyvärr inte att göra oss besväret att sitta i trafikstockning någon kväll för att riktigt uppleva atmosfären på denna annorlunda, moderna nattmarknad. 
Lite synd för jag tror att det kan vara riktigt häftigt.
 
Ama de casa
2018-11-14 @ 09:34:32
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilket coolt ställe! Döskallarna var ju hur fräna som helst, och även byggnaderna och flygplanet var läckra. Du åkte väl rutchbanan? Jag vill gärna se den filmen :-)

Men du... Var den där elefanten äkta? Den såg väldigt äkta ut...

Svar: Elefanten såg verkligen verklig ut men det var den inte. Filmen på mig rutschandes ur planet har tyvärr censurerats ;)
Anette

Angelica Wåhlin
2018-11-14 @ 10:46:35
URL: http://angelicawahlin.se/

Men oj, så vackert & inspirerande det ser ut!

Svar: Riktigt coolt område.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-11-14 @ 11:02:57
URL: http://https://solsomsol.blogspot.com

Vilket ställe! Elefanten var läcker, den ser verkligen ut som att den skulle komma in där på gatan. Gillar väggen gjord av alla fönster.

Den där schotchbritefiguren fick mig att tänka på en sak. Sonen måste ha varit fyra år så detta var nog sommaren 2009. Vi promenerade i Kalmar Slottspark och där hade de satt upp några konstverk där, de gör så ibland. En var något slags torn, kanske fyra meter högt och byggt med masonitskivor som var staplade lite hullerombuller. Det var så gräsligt fult! Ingen sa något, bara tittade mållöst. Sonens kommentar till slut sa allt:
- Får jag putta omkull den?

Svar: Ha,ha, du lät honom göra det, eller hur?Konst är inte alltid vackert, ibland bara konstigt.
Anette

Veiken
2018-11-14 @ 14:06:13
URL: http://veiken.se

Vilket häftigt ställe. Kul när kreativiteten får flöda!
PS. Nu har jag läst ikapp och Chrystal Beach är en favorit. Har några vänner som bor där. Vi var där ungefär på samtidigt som ni! :)

Svar: Träffade ett par svenska herrar som hjälpte oss med cyklarna men dig såg jag inte ;)
Anette

Ditte
2018-11-14 @ 21:42:51

Såg här Veikens kommentar och hon och jag sågs för första gången i närheten av Chrystal Beach för många år sedan. Kanske sågs ni när du var här i hennes trakter.
Vilket trevligt ställe. Och här har kreativiteten verkligen flödat. Kul att komma med hit via dig.Gillade tanken på att rutcha ut ur planet.Antar att det är så man gör vid en nödlandning...
Säkert fint att komma hit på kvällen när allt är belyst. Men med tanke på bilköerna så kan man ju ha lustigare saker för sig.

Svar: Ingen Veiken i sikte. Härlig beach, förstår att du gillar den.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0