Golfrundor

Det har inte varit tid för så många golfrundor den senaste tiden men några har vi hunnit med.
Förra helgen i Hua Hin gick vi två rundor. En på Springfield Royal Country Club.
 
Här finns tre 9-hålsbanor. Vi valde Lake course och Mountain course.
Vackra vyer mötte oss på båda.
 
 
Vi var även på Banyan Golf Club. Den och Black Mountain brukar anses som de bästa golfbanorna i Thailand.
Nu är det lågsäsong och priserna helt okej. De finare banorna är rätt dyra även här i Thailand, om man inte är medlem i klubben.
 
Även här såg vi fina vyer.
 
På Banyan finns en hel del ananasodlingar, rätt häftigt.
 
Röd tee, härifrån spelar jag.
 
(null)
Senaste rundan, i lördags, tillsammans med goda vänner var som vanligt mycket trevlig även om värmen var tryckande. 
Jag är glad att vi började spela golf, man kommer ut i naturen och träffar härliga människor.
Jag behöver de här dagarna ute i det gröna, lummiga, att komma ut från stan.
 
Mitt handicap är numera 34 men spelet är fortfarande mycket vingligt.
Jag vet inte om jag hinner spela något mer innan jag reser hem och väl hemma i Sverige blir det kanske inte många rundor.
 
I Sverige ska jag promenera, jogga och cykla i frisk luft, det ska bli skönt men jag kommer förmodligen att sakna golfen, lite, om jag har tid.
 
 
Emma, Sol som sol?
2018-05-07 @ 09:30:07
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Nä, golf är inget jag förstår mig på, det ska jag ärligt säga. Har provat men nix. Och jag tycker det är så skönt att hypen är över, det var bara golfsnack överallt ett tag. :)

Visst är det lustigt att se hur vissa frukter i affären egentligen växer!

Svar: Jag var som du, tidigare. Var så trött på allt golfsnack som jag inte alls förstod eller var intresserad av. Testade också men fastnade inte, förrän vi kom hit och jag fick oceaner av tid som behövde fyllas. Nu gillar jag sporten, åtminstone ibland.Ananas växer verkligen märkligt.
Anette

Ama de casa
2018-05-08 @ 12:48:58
URL: http://amacasa.wordpress.com

Där vi bor är det stort med golf. Fast jag vill inte ens testa - det verkar alltför beroendeframkallande ;-)

Vackra bilder från banorna!

Svar: Man får inte låta golfen ta över andra intressen. Livet är ju fullt av roligheter.
Anette

Ditte
2018-05-08 @ 20:11:25
URL: http://dittemitti.se

Golf är ju förutom att det är en social sport också en möjlighet till att komma ut och röra på sig. Och Thailand har ju många vackra banor så att kombinera promenader med golf och umgänge är ju perfekt.
Jag har testat lite och visst är det roligt. Dessutom ser man tydligt sina förbättringar...

Svar: Kul är det, oftast. Nu har jag kommit till en "platå" och har inte förbättrats på ett tag. Kanske är det bra att vila från sporten under en tid.Här finns verkligen fantastiska banor, men det gör det allt hemma i Sverige också.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0