Flyttat ut

Så blev då Gaphalsen klar att lämna boet. 
Det gick i en rasande fart. Endast tio dagar efter att hen sett dagens ljus var ungen flygfärdig.
 
Här har fjäderdräkten börjat utvecklas.
 
Åtta dagar gammal.
Man kan ju undra om Sömntutan fått plats här. 
 
I morse var jag lite trött, maken steg upp före mig och drack en kopp kaffe på balkongen.
När han kollade till våra hyresgäster upptäckte han att de gett sig av.
- De har till och med flyttstädat, rapporterade han.
Inte minsta fjäder, dun eller barnbajs, bra ordning på herrskapet Bulbyl.
 
Det här boet såg jag på Centara Grand i Hua Hin, byggt i samma typ av palm som den här på Domus.
Ett lite luftigare boende, kanske en sommarbostad? Kan det vara hit vår lilla familj flyttat?
 
Hoppas nu att Gaphalsen var redo och klarar sig i denna gigantiska stad.
Vi önskar den lilla familjen lycka till.
Emma, Sol som sol?
2018-05-06 @ 14:19:27
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Nämen! Oj, så fort det gick. Vad blev det för något? Alltså, vad var det för pippi?

Svar: Ja, det gick verkligen undan. Vitbrynad Bulbyl, har jag luskat ut. En vanlig fågel här.
Anette

Ditte
2018-05-06 @ 19:55:24
URL: http://dittemitti.se

Här gick det undan. Hoppas nu att det går bra för "Gaphalsen" och att han verkligen var flygfärdig. DEt finn sju många faror som lurar i Bangkok.

Svar: Jo du, där gick det undan. Jag hoppas hen håller sig i trädgården här innan det är dags för längre flygturer.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0