Mitt mål, motionera mera

Det är ett mål som jag med jämna mellanrum liksom måste ta tag i. 
Här i Sverige är det mycket lättare med vardagsmotion än vad det är i Bangkok. Trots det känner jag att det behövs lite mer aktivitet.
 
Då menar jag mer konditionsträning och inte bara lugna promenader. Visst är de också av godo, man kan föra ett samtal eller titta lite närmare på små under i naturen.
 
Det finns mycket att spana in men nu är det alltså dags att motionera mer intensivt.
 
Innan jag flyttade till Bangkok sprang jag den här rundan. Den är 6,4 km lång och ganska kuperad.
Mitt mål är att orka springa hela varvet igen. Som det är nu tvingas jag gå vissa sträckor eftersom orken tryter.
Det är elva dagar kvar tills jag reser till Italien och jag hoppas kunna springa hela rundan innan dess.
Det gäller alltså att inte ligga på latsidan de närmaste dagarna.
Tror ni att jag kommer att uppnå mitt mål?
 
Lena i Wales
2018-06-28 @ 14:49:08
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Där det står konditionsträning, läste jag konditoriträning och tyckte det var en lysande idé, vandra från konditori till konditori och träna sig att äta bakelser, toppen. Snart insåg jag dock mitt misstag. Inte alltid lätt med dyslexi, men ibland kan det också bli ganska roligt, hi,hi!
I alla fall, bra gjort av dej!

Svar: Hahaha, var tvungen att kolla vad jag skrivit, ibland bestämmer telefonen över mig.Din tolkning var ju betydligt trevligare 😀
Anette

Ama de casa
2018-06-28 @ 15:34:24
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jäpp! Det där grejar du :-)

Svar: Bra med support 😊
Anette

EVELINA
2018-06-28 @ 17:04:24
URL: http://evelinawilson.blogg.se

Lycka till! Om du bara bestämmer dig för att klara det så gör du det säkert :)

Svar: Tack , hoppas att du har rätt 😊
Anette

Ditte
2018-06-28 @ 18:56:33
URL: http://dittemitti.se

Absolut! Jag trpr att du är envis och med en stor portion vilja och envishet så kan men göra det mesta. Att sedan lägga in en och annan belöning kan ju också hjälpa till.
Lycka till!

Svar: Måste bara vilja tillräckligt mycket. Nu när jag skrivit om det här ökar ju pressen; vilket bara är bra.Tack för att du tror på mig.
Anette

FREEDOMtravel
2018-06-29 @ 05:46:23
URL: http://www.freedomtravel.se

Heja, heja! Kämpa på så ska du nog kunna komma dit! :)

Emma, Sol som sol?
2018-06-30 @ 11:09:23
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Måste säga att Lenas "förslag" lät mycket mer lockande!

Det är väl fortfarande varmt i Sverige? Ta det lugnt - bättre att bara försöka än att det liksom skiter sig, om du förstår hur jag menar. Här i Spanien fick ambulanserna plötsligt mycket mer att göra (vi bor nära två sjukhus) i och med att turister och värmen kom.

Svar: Ja, Lenas konditoriträning är ett bra alternativ. Oj, blev det nu så varmt hos er. Här är det lite svalare sen ett par dagar tillbaka och det är rätt skönt.
Anette

Camilla
2018-06-30 @ 18:58:30

Hejsan! Det tror jag du klarar galant, om inte så gör det ju inget :-)

Svar: Det har du helt rätt i 😆
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0