Tänd ett ljus och låt det brinna

Idag är det verkligen mörkt, vi får väl se om det ljusnar.
Vilken tur att det går att ljusa upp mörkret en aning.
Att träffa goda vänner är ett sätt att göra livet ljusare, ett annat är att tända levande ljus runt om i huset.
 
Hoppas att den här andra söndagen i advent blir en riktig mysdag.
Jag väntar på leverans så det blir till att hålla mig hemmakring, men det gör inget, nästa vecka blir det full fart. Dessutom är ju söndag vilodag.
Har ni möjlighet att vila idag eller ska det julstökas?
 
 
Ditte
2018-12-09 @ 13:39:40
URL: http://dittemitti.se

Visst är det skönt att lysa upp tillvaron nu med både vänner, ljus och annat som man tycker om.
Önskar dig en fin söndag. Ska vila mig lite med en fin utställning på Fotografiska museet och lite gott att äta och dricka

Svar: Det låter som en utmärkt vilosöndag så här i advent. :)
Anette

Mille
2018-12-09 @ 14:17:43

Så fint du skriver som alltid. Idag står kakbak på gång. Vi pensionärer har väl alltid vilodagar.

Svar: Mums, kakor. Kanske får man smaka till jul.Även jag har ju gott om vilodagar men förhoppningsvis blir det snart andra bullar :)
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-12-09 @ 17:32:46
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Jag har jobbat en del i dag, förberett leveranser som ska gå i morgon. Men sedan har jag suttit i solen en timme och lyssnat på gamla avsnitt av Språket samt gjort lite spanska.

Och så har jag skällt på sonen som slarvat med skolan, han har stort prov i morgon och fick reda på det i dag. Säger han. Härligt att vara mamma till en tonåring när svaren man får är "Jag bryr mig inte ...".

Svar: Tonåringar kan verkligen promenera på ens nerver. Kan trösta dig med att det är en övergående tid och förhoppningsvis kommer han ut på andra sidan mer välartad än du vågat hoppas. Barn har en tendens att i slutänden bli en bättre upplaga av upphovsmakarna. Skönt att sitta och njuta i solen, det har vi inte kunnat göra här.
Anette

marina
2018-12-09 @ 20:00:23
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Här har vi knappt sett ljuset på flera veckor, nu börjar jag tröttna på mörkret!

Svar: Förhoppningsvis får vi snart lite upplysande snö 😉
Anette

Ama de casa
2018-12-10 @ 10:05:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Alltid lite trist när man får husarrest för att man väntar på nån leverans, men å andra sidan kan man ju passa på att helga vilodagen.
Det gjorde jag igår, även fast jag inte väntade på nån leverans :-)

Svar: Åh, helga söndag. 😊
Anette

Biggeros
2018-12-10 @ 13:50:12
URL: http://biggeros.blogg.se/

Igår var det lugnt innan vi begav oss på resande fot. Visst är det inspirerande att tända ljus och umgås med vänner eller familjen. Livet blir lite mer ljusare under gråmulet väder🤗

Svar: Tack och lov för stearin- och värmeljus
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0