Luften vi andas

Just nu saknar jag inte Bangkok alls.
 
Tyvärr ser det ut så här idag och morgondagen tros bli ännu värre. Bilden är hämtad från dagens upplaga av Bangkok Post.
Här nedan kommer ytterligare bilder som väninnan Monica tagit från sin balkong.
 
 
Riktigt bedrövligt.
 
Så trots att vi i Linköping haft ett par gråmulna dagar känns det bara bra att vara här. Det är så hemskt att dra in förorenad luft i lungorna. Jag lider med alla permanenta storstadsbor som tvingas leva ett liv där smog tillhör vardagen.
 
Här ligger lite snö ligger kvar och det är minusgrader igen, julafton förväntas bli en vit dag.
Luften jag andas är frisk.
 
Just nu går jag mest och längtar, i kväll är kärnfamiljen samlad och med det startar vi julhelgen.
 
Ama de casa
2018-12-21 @ 13:18:34
URL: http://amacasa.wordpress.com

Fy så gräsligt med dom föroreningarna... Måste vara vidrigt att vara där i dessa dagar.

Minns när jag kom till Mexiko City 1990, det var som att gå runt i ett parkeringsgarage hela dagarna. Det är nog dom värsta föroreningarna som jag har upplevt.

Ha det friskt och skönt på hemmaplan :-)

Svar: Man kan inte låta bli att tänka på hur det ska gå med vår värld.Fler och fler storstäder drabbas, det är så ledsamt.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-12-21 @ 16:19:06
URL: http://https://solsomsol.blogspot.com/

Så vidrigt! Misstänker att några gör allt för att det ska förbättras men de flesta struntar i det för alternativet är att allt blir krångligare, kanske också dyrare.

Vi människor är felfuntade i skallen, helt klart. För hur mycket krångligare blir inte livet när man själv eller anhörig blir riktigt sjuk?

Jag var orolig för hur luften var här där vi bor, med all sand som yr. Vi har faktiskt en partikelmätare till en av våra väderstationer och den visar tack och lov låga halter.

Ha en helt underbar helg med familjen!

Ditte
2018-12-22 @ 22:15:14
URL: http://dittemitti.se

Denna luft är förfärlig- Har ju upplevt den rejält både i Peking, Bangkok och Hong Kong. Men även i Los Angeles, Nairobi och Athen. Så visst är är det en förmån som hos oss att andas frisk luft. Njuter av det. Och visst är Sverige fantastiskt på många sätt.
Önskar er fina dagar och en riktigt God Jul

Svar: Man kan förstås inte låta bli att oroas inför framtiden när man på nära håll upplever hur luftföroreningar drabbar människorna i storstäderna.Vi får vara glada att vi i Sverige än så länge kan andas frisk luft.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0