I väntan på advent

Idag är det dags att flyga hem. Sent i natt lyfter planet till Sverige och i morgon är jag hemma i Linköping.
Väl hemma har jag lite att fixa med, dels inför flytten tillbaka till Sverige men också förberedelser inför julhelgen. 
Även om veckan som gått har varit väldigt trevlig har det ändå varit en vecka i väntan. Väntan på diverse saker men främst  på att maken skulle komma tillbaka från Singapore så vi hann träffas innan jag reser till Sverige.
 
Nu gäller det förstås att ha lite kul medan man väntar.
 
Att äta och umgås är ett utmärkt tidsfördriv.
 
Jullunch hos Mia på Mammas kök. Bilderna lånade från SWEA Bangkoks fb-sida.
Så gott och så trevligt.
 
(null)
Lite shopping med gott syfte är inte heller fel.
 
(null)
Ett par kändisar var på plats. Jag gjorde ytterligare ett par stödköp, trots att jag egentligen inte behöver fler galgar. Jag hoppas tjejerna kommer att fixa den här verksamheten trots att grundaren, den fantastiskt entusiastiska Annika, flyttat hem till Sverige efter många år i Bangkok.
 
Nu ser jag framemot att komma hem, träffa nära och kära och andas frisk, kylig luft. Ska bara ta ett sista dopp i poolen och sedan inta en riktigt spicy thaimåltid.
Önskar er en fin första advent
Sweden, here I come ❤️
 
 
Biggeros
2018-12-02 @ 14:10:32
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så är det dax nu och återvända till Sverige. Det är mycket förberedelse och mycket som ska klaffa innan hemresa. Trevlig advent och trevlig resa🤗

Svar: En liten förtripp inför den stora hemflytten. Visst är det en del som måste fixas men jag har ju tid.
Anette

Ama de casa
2018-12-03 @ 09:42:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Klart man ska roa sig - väntan går mycket fortare då :-)

Ha en fin hemresa!

Ditte
2018-12-03 @ 15:54:52

Välkommen hem till Sverige! Och instämmer helt i att det är en god idé att förgylla väntan på olika sätt. Och tillsammans med SWEA finns ju en hel del. Ni ser ut att ha det väldigt trevligt.

Ditte
2018-12-05 @ 09:49:17
URL: http://dittemitti.se

Testar att kommentera via Safari och ser om det fungerar.

Svar: Denna funkar också 😊
Tog bort resten, de var felaktiga.
Anette

Ditte
2018-12-05 @ 10:41:02
URL: http://dittemitti.se

Testar här att kommentera från min gamla Mac. Får se om det går bättre.
Önskar dig fina dagar hemma.(Du kan kanske ta bort mina testkommentarer nör du sett om det fungerar.)

Svar: Den här fungerar 😊
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0