Förändringens vindar

Den närmaste tiden kommer att föra med sig många förändringar, stora som små.
Jag har fixat en del av den administrativa delen inför hemflytten. Bra är att skattemyndigheten, försäkringskassan och pensionsmyndigheten nu för tiden är samlokaliserade. Flera flugor på en och samma smäll.
 
Jag har fått ett glädjande besked som innebär en del nytt men det får jag återkomma till. Glad och nöjd är jag i alla fall.
 
De små triviala sakerna är lättare att få till.
En ny garderob behövs om jag inte ska förvandlas till en islady. Inköp pågår.
 
Vore jag en stannfågel skulle det ju bara vara att "burra upp sig" och så blev jag varm. 
Så enkelt är det nu inte, en vinterjacka är ett måste för en flyttfågel som jag, i detta kalla klimat. 
Jag hittade en härlig, varm duffel och fick en halsduk på köpet. 
Vintern är här och jag är redo.
 
Lite nytt möblemang och lite "fluff" för att få huset mysigt är nödvändigt men kul. 
Ytterligare en rejäl gästsäng är på plats och ännu ett rum är färdigt inför jul. Det gäller att se till att döttrar och deras respektive trivs så att de vill komma hit ofta framöver.
 
Den nya soffan, till allrummet på övervåningen är jag nöjd med. Vi har lite möbler som ska flyttas med från Thailand så hemmet kommer inte att bli klart än på ett tag.
 
Mattan på väggen är inhandlad i Bangkok och ska egentligen ligga på golvet men vi tycker att den är alldeles för fin för att trampas på.
Huset är långt ifrån färdiginrett men det tar sig och här börjar bli riktigt trivsamt.
 
Eftersom jag har bjudit in lite gäster på glöggmingel på torsdagkväll har jag redan köpt gran som jag planerar att klä i morgon. Vi brukade förr alltid göra det på "lilla julafton" (23:e) strax före julskinkan provsmakades men i år tjuvstartar jag.
 
Ditte
2018-12-18 @ 18:33:57
URL: http://dittemitti.se

En hel del att tänka på och att ordna med är det. Men att beta av lite i taget gör ju mycket till helheten. Roligt med lite nyanskaffningar hemma. Soffan är jättesnygg. Och att ha denna matta på väggen hade jag också valt. Då ser man den ju också på ett helt annat sätt.
Vad gäller kläder räcker det inte med att "burra upp sig" utan varmare fjädrar behövs helt klart.
Trevligt med glöggmingel och fint att då ha granen klädd.
Önskar dig en fin kväll.

Svar: Det ska bli kul med minglande gäster.
Granen är klädd :)
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-12-19 @ 07:29:48
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Men så fint! Mattan är superläcker och kommer till sin rätt där. Men lite mysigt vore det att få mojsa ned tårna i den ...

Vi ser fram emot att få höra mer om de goda nyheterna!

Svar: Jo, mattan är mjuk och go. Den får hänga till beskådan ett tag, kanske hamnar den på golvet i framtiden. Jag håller lite på mina nyheter, för säkerhets skull.
Anette

Ama de casa
2018-12-19 @ 09:38:07
URL: http://amacasa.wordpress.com

Så fint du börjar få till det! :-)

Gillar egentligen inte klipphängare, men får väl sjå mig och vänta på det spännande, glädjande beskedet. Grattis till det - vad det nu än må vara :-)

Ha en finfin lill-lördag!

Svar: Jag håller lite på den goda nyheten tills jag vet att allt är i hamn, inte meningen att retas.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0