En efter en....

I morse fick jag ett meddelande från min en av mina bröder.
Vår faster hade somnat in. Det betyder att det nu bara finns en äldre släkting kvar på min fars sida. Min pappas yngste bror och min favorit.  Jag hoppas innerligt att han blir betydligt mer långlivad än sina äldre syskon.
Även om det nu var längesedan jag träffade min faster är det sorgligt att hon inte längre finns.
 
På det här torpet växte min pappa och hans syskon upp.
Min farfar köpte hus och en del mark när han var ung. Skog och ängar, inte jättestort men så mycket att de klarade sig. Här växte de upp, djur och natur var alltid närvarande.
Bara min pappa och hans yngste bror fick barn, min farbror och hans barn, mina kusiner, har alltid stått mig nära.
 
Under åren vi bott utomlands har tyvärr flera av mina släktingar gått bort.
Min mormor hann bli 95, helt ok att få somna in då.
Min pappa dog för tidigt, 76 är ju ingen ålder. Hans ena bror dog i våras och nu stod alltså hans syster på tur.
Visst är det konstigt, det där med arv. På min mammas sida blir de alla gamla, typ urgamla, på pappas sida ser det inte lika ljust ut.
 
Marina
2018-12-19 @ 21:06:04
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Jo, blir man närmare 100 år så känns det rätt ok att livet tar slut, men tyvärr är det alldeles för många som är för unga då det händer...

Emma, Sol som sol?
2018-12-20 @ 11:21:12
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Så ledsamt besked att få, förstår att det känns tungt. På något sätt känns det extra tungt för man ska liksom vara glad och lycklig nu när det är jul, känner man lite julstämning får man dåligt samvete. Jag hade ju samma situation förra året då min kusin hastigt gick bort några veckor innan jul, 61 år gammal.

Soliga bilder på gården, välskött och vackert. Finns den kvar i släkten eller är det sålt? Ser nästan ut som mäklarfoton.

Ta hand om er!

Svar: Du har så rätt. Min farbror sålde gården i våras efter att ha skött den på avstånd i många år. Han har haft många järn i elden och jobbat hårt. Han är väl värd att ta det lite lugnt nu, han blir 69 i januari. En riktig eldsjäl.
Anette

Lena i Wales
2018-12-20 @ 16:46:32
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Tråkigt besked för dig. I sådana situationer börjar man tänka till och titta tillbaka.
Fint hus och vackert läge.
Vill trots allt önska dig en God Jul, Nadolig Llawen!

Svar: Tack och tack detsamma 🎅
Anette

Ama de casa
2018-12-20 @ 17:06:15
URL: http://amacasa.wordpress.com

Beklagar sorgen! Alltid tråkigt när dom som alltid funnits där inte gör det längre...
Har inte heller så många äldre släktingar kvar i livet - men minnena finns ju alltid kvar och värmer i hjärtat.
Kram!

Anders
2018-12-22 @ 08:16:28

Fint skrivet 😅

Svar: ❤️
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0