Framtiden känns oviss

Sommaren går mot sitt slut.
Om några dagar säger almanackan att det är höst och visst känns det i luften.
Värmen är inte alls lika intensiv, ljuset är på väg bort och regnskurarna har gjort entré.
 
För egen del har jag börjat fundera på vad jag ska göra när jag/vi flyttar hem till Sverige igen. Hemkomsten kryper allt närmre. Trots att jag inte längtat till Thailand en enda sekund sedan jag landade på Arlanda den 17:e maj börjar jag nu fundera på hur det ska bli när vi väl är tillbaka i Linköping, på riktigt, efter fem år som expats. En viss oro, eller rättare en osäkerhet, har smugit sig på mig.
 
Mina vyer har under dessa år vidgats.
Är det något jag kommer att ha nytta av?
 
Ska jag sikta mot nya mål, i så fall vart ska jag sikta?
 
Kommer nya dörrar att öppnas?
 
(null)
Att fundera på framtiden är både spännande och jobbigt.
Vad vill jag göra och vem kan tänkas vilja ha mig?
Arbetssugen, pigg och utvilad 55:a söker jobb.
 
 
 
Ama de casa
2018-08-28 @ 09:32:51
URL: http://amacasa.wordpress.com

Spännande att se hur framtiden blir... Varför väljer ni att flytta hem nu? Var det bestämt från början, eller har det "bara bilvit" så?
Just nu har vi inga som helst planer på att flytta "hem" till Sverige efter 15 år i Spanien, men man vet ju aldrig.

Svar: Vi ska inte flytta tillbaka riktigt än. Flytten är enligt planerna, två år i Thailand blev fem, vi får se vad som händer den närmaste tiden. Inget är hugget i sten 😊
Anette

Malin
2018-08-28 @ 14:27:27

Ska ni flytta hem nu?
Det där med arbete löser sig säkert på bästa sätt. Fin bild på dig.

Svar: Nej, det är inte dags ännu men jag håller på att förbereda mig i tanken. Jag var tjänstledig de tre första åren men sa sedan upp mig. Därför har jag inget jobb att komma tillbaka till.
Anette

Ditte
2018-08-28 @ 17:15:05
URL: http://dittemitti.se

Förstår att tankarna är många och rör sig i olika banor i huvudet. Men alla möjligheter finns. Alla erfarenheter från åren i THailand och alla andra länder du besökt tar du med dig.
Vi bodde i Peking i fyra år och jag var "hela" 58 år när jag fick jobbet där-. Just min erfarenhet efterfrågades och den kompetens jag hade. För oss kändes det fint att flytta hem efter fyra år och nu har vi den spanska sommarstugan dit vi "pendlar". Men jag vill inte bo någon annanstans än här i Sverige för en längre tid. Men att resa kommer jag att fortsätta med. Och jag valde att gå i pension när jga var dryga 63 och sedan jobba lite när jag tyckte. Och det gör jag än idag och trivs med det.
Spännande att se var du landar.

Svar: Så känner jag också. Resa vill jag alltid göra, så länge jag orkar.Det finns så mycket att se och uppleva.
Anette

Mille
2018-08-28 @ 17:32:19

Klart det känns pirrigt att flytta hem till Sverige. Men en pigg, utvilad 50+ finns alltid en plats i yrkeslivet för. Alla dina år i Landstinget där kommer det säkert att finnas en plats. Men du kanske ska sadla om, reseledare i Thailand kanske? Med din kapacitet kommer det säkert att finnas något. Vi är glada att få ha er på hemmaplan.

Svar: Hahaha, vi får väl se ❤
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-08-28 @ 23:35:52
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Vilken fin bild på dig! Förstår att det känns ovisst men jag misstänker att det löser sig på bästa sätt för dig!

Svar: Jag hoppas och tror att det blir bra. Dessutom är det lite tid kvar innan det är dags.
Anette

Veiken
2018-08-29 @ 14:18:46
URL: http://veiken.se

5 år är en lång tid och man rotar sig, men du har ju kvar alla trådar med besök i Sverige osv. Jag skulle inte tro att det blir svårt att få arbete, men vet du vad du vill jobba med??
Vi långpendlar ju så länge vi orkar och hittar på lite andra saker också.

Svar: Vi har ju vetat att tiden i Bangkok är begränsad, tanken var aldrig att stanna för alltid.Även om jag har lite trådar, som du skriver, är allt oklart ännu. Det löser sig förhoppningsvis på bästa sätt.
Härligt att ni fortsätter resa mellan världsdelarna.
Äger ni ert boende i Thailand eller hyr ni det?
Anette

FREEDOMtravel
2018-08-30 @ 10:19:01
URL: http://www.freedomtravel.se

Förstår att det blir många tankar! Ett nytt kapitel i livet kan ju oxå betyda nya spännande möjligheter!

Svar: Tja, vi får se vad som händer.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0