Ett äpple om dagen....

Ni kan väl nästan inte ha undgått att se så mycket äpplen det finns i år.
 
 
Träden dignar verkligen av all frukt. Det är oerhört vackert och frestande.
 
(null)
 
Några äpplen har jag pallat men jag kan inte tänka mig att någon misstycker.
 
Äpplen (läs skalet) innehåller mycket flavonider, som anses skydda mot hjärtkärlsjukdomar, det finns också rikligt med C-vitamin i äpplen. Dessutom kan skalet vara laxerande och det gör att de hjälper kroppen att göra sig av med dåliga magbakterier. Efter den föreläsning jag lyssnat på i dag inser jag att man sannerligen kan behöva göra sig kvitt en del skit via ändalykten ;)
 
 
 
Ama de casa
2018-08-31 @ 09:50:32
URL: http://amacasa.wordpress.com

När vi flyttade till huset i Sollentuna var jag väldigt orolig för pallare - två av äppelträden stod precis vid staketet vid vägen.
Redan efter ett par år så var jag jätteirriterad över att dom inte dök upp, pallarna. Fy vad jobbigt att plocka upp all fallfrukt som låg och ruttnade på gräsmattan... ;-)

Jag har sett mängder av äpplen i år - fast alla i affärerna. Tror faktiskt inte att jag har sett ett enda äppelträd här i Spanien. Apelsiner och citroner finns dock i mängder på träd här :-)

Svar: Jag älskar att palla, har alltid gjort det, med blandat resultat :)Nu för tiden hinner inte folk ta hand om sin frukt (här i Sverige) så jag tror att de är glada om någon ta sig en "frifrukt".
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0