Ingen koskräck

Korna här i Thailand ser inte ut som svensk boskap. 
De är ofta magra och knotiga.
Vissa har en puckel.
 
 
Två rejäla tjurar som lunkade helt lugnt bland turister. Den vita bjässen ser ju rätt farlig ut men var beskedlig.
 
Ibland kan man på håll se vattenbufflar men dem har jag inte lyckats fotografera (ännu).
 
En kalv som hittat sig en "lövlig" bädd.
 
Två tjurkalvar som inte ville flytta på sig.
 
Flytta på sig ville inte heller denna skock som Evelina och jag träffade på i Linköpingstrakten i somras.
Lite skrämmande, eller hur?
 
Även de här var harmlösa. Evelina kliade dem lite mellan hornen och sen var det fritt fram att passera.
Fina kreatur.
 
 
Eve
2015-11-20 @ 07:43:22

Dom ser kanske inte läskiga ut nu men dom ville äta upp mig 😳

Svar: Så klart. Söt och god som du är. 😗
Anette

Ditte
2015-11-20 @ 23:26:30
URL: http://akker.blogg.se

Ja, kor är speciella. Numer är jag inte räd för dem i alla fall. Alltid något. Men visst är det skillnad på de thailändska och de svenska....Tror de thailändska är mer loja och har anpassat sig till värmen....Kanske helt fel...

Svar: Loja eller kanske mer vana vid människor, vet inte vilket. De är i alla fall inte så nyfikna på en som de svenska ofta är.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0