På egen hand.

Ett par ensamma dagar, maken är på resa och vännerna upptagna, gjorde att jag fick roa mig på egen hand.
 
 
 
 
Motion (utomhus), poolhäng, lite shopping och besök på takbar, det har jag ägnat mig åt, i min ensamhet.
 
När man inte har så mycket bokat blir det tid att fundera och reflektera. Mina tankar har hoppat från det ena till det andra.
Flytten hem till Sverige, hur det kommer att bli att jobba heltid igen efter fem års lång ledighet och Thailands framtid blandat med tankar på nära och kära är några saker som poppar upp i huvudet med jämna mellanrum.
 
Bilden är tagen tidigt i går. Trots skriverier om att trafiken ska minskas, händer ingenting. Nu när luften varit lite bättre under några dagar verkar det som att alla glömt problemet och allt fortsätter som vanligt.
Det känns rätt märkligt.
 
I morgon kommer maken tillbaka och kanske blir det en golfrunda tillsammans med vännerna Annelie och Bobbo.
Visst kan det vara skönt att vara själv ibland, men bara en kort tid.
Malin
2019-02-10 @ 01:54:33

Det låter som en ganska skön helg, i all ensamhet.

Ama de casa
2019-02-10 @ 10:33:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tid för kontemplation är inte dumt emellanåt. Finns mycket man funderar över...

Hoppas du får sällsis snart, egentid är guld värd men inte HUR mycket egentid som helst :-)

Svar: Det var lugnt och skönt, men nu räcker det 😊
Anette

Biggeros
2019-02-10 @ 15:54:45
URL: http://biggeros.blogg.se/

Visst är det skönt att vara ifrån varandra bara ett par dagar och inte längre. Jag förstår att det är skillnad att blrja jobba efter så lång tid fritt. Jag började att jobba efter 10 år. Mycket hade ändrats. Du ska se att det går bra vännen🤗

Ditte
2019-02-10 @ 18:10:21
URL: http://dittemitti.se

Ett par dagar med egentid tycker jag ofta om. Men sen är det skönt med sällskap tycker jag också. Förstår att många tankar rör sig för visst blir det en rejäl omställning . Jag slutade nästan jobba när vi kom hem från Peking efter fyra år där, var då 62 men du är ju betydligt yngre. Kanske kan du kan ju testa med full tid och kanske gå ner lite i tjänst efter hand.
Hoppas du haft en bra söndag.

Svar: Oj, var du ledig under 10 år, då ligger jag i lä.Det ska bli spännande att jobba igen, mycket att lära, vilket bara känns positivt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0