Inte enligt planerna

Ibland blir det inte som man tänkt sig.
Den här sista helgen i Sverige hade jag en del kul inplanerat men tyvärr blir det nog inget av mina planer.
Efter en bra vecka med bl.a ett besök hos svärmor och svärfar i Motala ser veckoslutet ut att bli lite halvtrist.
 
Hösten är här och det innebär ofta förkylningstider.
 
I stället för att ha roligt och umgås med vänner blir det en hemmahelg med varma kläder och varm dryck.
Har fått en släng av feber och ont i halsen.
Jag smuttar just nu på en kopp silverte. Har ni testat det?
Namnet är större än smaken, minst sagt.
 
 
 
Lena i Wales
2018-09-15 @ 14:09:41
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Men vad tråkigt! Krya på dej.
Jag dricker inte kaffe, men mycket te med mjölk. Däremot är silverte inte min favorit.

Svar: Silverte är inte nån favorit hos mig heller. Jag la i ett par halstabletter för att piffa till drycken lite, funkade faktiskt men kanske bara vid förkylning.
Anette

Ditte
2018-09-15 @ 17:34:15

Trist! Men hälsan rår en inte på. Vad gäller silverte så kan jag avstå det. Har en dryck som jag lärde mig göra i Kina som är tämligen effektiv. Skala ett par päron och skär dem i bitar och lägg i en liter kokande vatten. Tillsätt ett par cm hackad ingefära och låt det koka fem minuter. Sila av och blanda sedan detta med lite honung i en kopp. Kan värmas och drickas flera gånger.
Önskar dig god bättring.

Svar: Tack för tipset. Silverte gör nog ingen större nytta, bara lite varm dryck när man är ruggig.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-09-16 @ 12:28:06
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Stackare! Inte kul att känna sig så där krasslig och dessutom se planerade trevligheter fara sin väg utan att man är med.

Silverte är ju blä ... Hellre bara hett vatten med citron och honung, det är ju till och med gott! Har man hemma kan man även stoppa i en skiva ingefära. (har du bara torkad hemma kan man fylla en tepåse med pulvret och knyta igen med ett snöre så slipper man grumligheten.

Krya på dig!

Svar: I Bangkok dricker vi ingefärshots varje morgon, har liksom glömt det här.Citron och honung är bättre än silverte, det håller jag med om. Hade tyvärr inget av det hemma eftersom jag håller på att tömma kyl, frys och skafferi. Det som bjöds var kaffe och silverte ;) Kunde lika gärna varit utan.
Anette

Veiken
2018-09-18 @ 10:50:29
URL: http://veiken.se

Silverte är ju bara varmt. Känns lite skönt med värmen när man är ruggig. Hoppas du är på benen nu och kanske till och med på väg till varmare trakter.
Vi väntar lite till - ska på en annan resa först!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0