Hoppar Halloween

I kväll var det party här på Domus.
 
(null)
Jag tror väl att vi alla var välkomna men det verkar som de äldre spökena höll sig undan.
Unga helgon och smådjävlar var det däremot gott om.
 
(null)
Jag var lite sugen att ta på mig masken som maken införskaffade i Katmandu och springa runt och skrika NAMASTE.  Jag la band på mig, lite rädd för vad de övriga hyresgästerna skulle tycka om de kände igen mig. Jag gillar mitt anseende som "den rara vithåriga tanten".
 
(null)
De här små maskerna från Kuala Lumpur är nog mer barnvänliga.
 
Maken planerar att ljussätta den första masken, den från Nepal, men jag är rädd att eventuella framtida barnbarn kommer att bli skräckslagna och inte vilja besöka mormor och morfar.
Kanske kan jag se till att den bara lyser för ovälkomna gäster eller när det är dags för besökande att tänka på refrängen. Det där tål att tänkas på.
 
I morgon är min vecka som gräsänka över, det ska bli skönt att få annat sällskap här i lägenheten än skrikande gastar som vill ha godis.
Emma, Sol som sol?
2018-10-31 @ 18:14:41
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Vilka häftiga masker! Om maken din ljussätter den första så får du helt enkelt se till att det finne sen avknapp. Eller en avbitartång.

Svar: Bra idéer. Vi får väl se hur det blir med ljus i ögonen på den här masken som egentligen ska skrämma bort onda andar och tillkalla de goda.
Anette

Marina
2018-10-31 @ 19:22:02
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Vilka läckra masker! (Och ja, vi rensade och slängde väldigt mycket vid flytten hem, trots det har vi alldeles för många saker och mycket står fortfarande kvar i ett förråd ouppackat...)

Svar: Känner på mig att det nog blir det samma för oss.
Anette

Ditte
2018-11-01 @ 17:13:49

Du hade säkert gjort succé i den översta masken. Och tänk med lysande ögon. Men jag förstår att du hoppade över tillställningen. Jag hade också gjort det. Och ditt anseende är viktigt.
Maskerna är väldigt fina och den översta med lysande ögon tror jag skulle vara spännande och användbar och på olika sätt. Vad gäller ev.barnbarn så kan man ordna så att masken bara lyser när de små inte är på besök.Kanske kan ett svagt sken vara mindre skrämmande. Något att fundera vidare på. Eller också får den inga lysande ögon alls.

Lena i Wales
2018-11-03 @ 09:25:43
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Fina masker.
Jag firar inte Halloween även om det firas en hel del här i Spanien. Gillar det inte.

Ama de casa
2018-11-04 @ 12:22:05
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jättefina masker! Jag tror nog att du ångrar lite nu att du inte gav dig ut med dom på och samlade in ett helt lager med godis :-)

Själv brukar jag fira hall-å-vin, men så blev det inte i år. Tänker dock ta igen det retroaktivt :-D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0