Lämnar Bangkok några dagar.

Jag har skrivit det förut, hur mycket jag än gillar Bangkok, måste jag ibland bort från stan.
Den här gången är vi ett gäng damer som i morgon åker till kusten.
Vi har fått låna ett hus och där ska vi andas frisk luft och mysa några dagar.
 
En färgglad galleria längs Sukhumvit, en dag som för övrigt var rätt grå.
 
Efter en tid med hyfsad luft har vår stad tyvärr fått ett återfall med trista föroreningar. 
Jag är numera rätt känslig när det gäller dålig luft, får huvudvärk och mår illa, torra ögon och sveda i halsen.
Att gå på bio är en bra sysselsättning, dagar som den här. "A star is born" och "Bohemian rhapsody" har jag sett i veckan. Båda helt i min smak. Har nog aldrig gått på bio så ofta som när jag flyttade hit.
 
Veckan som gick var en härlig Bangkokvecka. Trots luften (veckoslutet) och makens frånvaro.
Träning, golf, bio, trevliga middagar och en kväll på skybar, inte illa alls.
 
Jag förväntar mig att veckan som börjar idag blir minst lika bra 😊
 
Ama de casa
2018-11-05 @ 11:23:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag har nog inte varit på bio på minst 10 år tror jag... Många filmer jag vill se (bland annat Queen-filmen) men jag kommer nog att få vänta ett bra tag innan det blir så att man kan se den på tv/filmkanaler.

Ha en toppentripp med damerna ut till kusten! :-)

Svar: Här är bio lättillgängligt och billigt, dessutom har jag oceaner av tid. I mitt förra liv var biobesöket lätträknade.Resan ska bli så mysig, vet att vår gemensamma vän Ditte varit där många gånger.
Anette

Ditte
2018-11-05 @ 13:51:11

Vilken trevlig och omväxlande vecka i Bangkok. Men just luften är ju ett stort problem. Förstår att du då och då lämnar stan. Några dagar vid kusten låter riktigt behagligt och jag tror nu jag vet var du ska. Lantliga omgivningar och med klart bättre luft. Hoppas att även havet håller sig rent.
Önskar dig en "go tur". Jag har en bloggvän, Veiken, som jag vet är på plats där nu så jag har fått lite bloggrapporter med bilder. Ser fram emot dina.

Svar: Japp, nu vet du vart vi är på väg. Rapport kommer snart 😀
Anette

Marina
2018-11-05 @ 21:32:24
URL: http://www.marinasbay.com

Två filmer som jag absolut ska se. Så planen är att det ska bli några biokvällar i november.

Svar: Mycket musik i båda filmerna men de är ändå helt olika.
Anette

Veiken
2018-11-06 @ 11:13:25
URL: http://veiken.se

Det låter härligt med några dagar vid kusten. Just nu är det ruskigt varmt!
Kroppstemperatur i luften!

FREEDOMtravel
2018-11-07 @ 05:59:38
URL: http://www.freedomtravel.se

Fina bilder, men jobbigt med luften! Och trist att det ska behöva vara så ...! Önskar en trevlig tur!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0