Tiden rusar

Attan, vad tiden går fort. Helgen bara rusade förbi.
Det var härligt att ha både ena dottern (Evelina) och maken här hemma. Yngsta dottern är mitt uppe i lägenhetsvisningar så hon och hennes sambo har fullt upp på helgerna och därmed inte mycket tid för annat.
 
Förutom att umgås med närmaste familjen hann vi också träffa lite vänner både gamla (?) från förr och några mer nyfunna från åren i Bangkok.
Svärmor och svärfar förärade oss med en visit här i  Linköping, på mors dag. Trevligt att återse dem.
 
Fokus har, frånsett att mysa med varandra, även i helgen legat på trädgårdsarbete.
 
Poolen är numera badbar och lite växter är planterade och utplacerade.
 
 Trädgårdsmys.
 
(null)
Igår var jag runt och kollade lite tapeter. Övervåningen ska fixas till lite. Just nu kan man bo där men där är inte särskilt mysigt. När nya tapeter väl är på plats kan jag börja pynta och gör fint.
Jag är förtjust i den här kollektionen från Boråstapeter, Linen. Den är ett par år gammal men jag måste inte ha det allra senaste, bara det allra snyggaste ;)
 
Idag är jag ensam i vita villan. Dottern är hemma i Stockholm och maken är på andra sidan Sverige och jobbar. Där får han också fira sin födelsedag, utan sin bättre hälft.
Grattis Darling <3
 
 
Malin
2018-05-29 @ 19:26:26

Så härligt ni har det.
Önskar dig en fin tid i Sverige. 😊

Svar: Tack, har det mycket bra :)
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-05-29 @ 19:46:30
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Men så fint du har det! Tapeterna ser jättefina ut, verkligen! Och så har du botaniserat i något växthus också, härligt!

Svar: Visst, några växter har inhandlats. Är ju inte hemma hela sommaren men lite fägring behöver jag för att trivas.
Anette

Ditte
2018-05-29 @ 22:40:28
URL: http://dittemitti.se

Så mycket ni gjort här hemma! Jättefint! Poolen ser verkligen imbjudande ut.Och så många fina växter som kommit hem. Vackert och de ger både färg och liv. Tapeterna är verkligen snygga och du kommer att bli jättenöjd med dessa. Kvalité håller alltid.
Vilken trevlig helg det blev och fint att träffa delar av "flocken".
Önskar dig fortsatt fina dagar-

Svar: Ja, nu har jag badat. Lite svalt dock med mina nya preferenser.Jag tror nog att tapeterna kommer att passa bra.
Anette

Ama de casa
2018-05-30 @ 11:27:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Så himla fint!
Att välja tapeter är verkligen skitsvårt. När vi renoverade i vardagsrummet i Sollentuna valde jag först tapeter och sen satte vi igång.
När vi var klara för att köpa tapeterna så hade dom gått ur produktion. Haha! Så snabba är vi ;-)
Som tur var hade jag skrivit upp numren på dom och dom gick att beställa. Vid tillfället mindes jag inte riktigt hur dom såg ut, men jag orkade inte börja om. Vi blev nöjda med resultatet i alla fall :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0