Packad, igen.

Jag är så klar, så redo att flyga min väg. Hem till barn, familj och vänner.
Det är hög tid att ta adjö av min "thailändska familj".
 
Hejdå, Yut (som betyder stopp) eller som han kallas av sin familj, "Guitarr". Hans pappa var mycket musikintresserad och ville ha ett eget band. Yuts syster kallas därför Piano och hans bror Saxophone.
Yut är en rätt rolig prick som kommer med sina små inspel när man minst anar det.
Han har nog underhållit alla mina medpassagerare, på ett eller annat sätt, under de snart tre år han jobbat för oss.  
  
Och så Ning, vår alltid glada, hjälpsamma och pålitliga maid. Hon har varit med oss ända från start.
Bilden tog jag på min födelsedag i januari då hon bjöd ut mig på lunch <3.
Vi ses i september.
 
Vännerna här i Bangkok skingras alltid på våren/försommaren, det är bara att hoppas att vi ses igen, någonstans i världen.
Många vänner kommer jag förhoppningsvis att träffa i höst igen, här i Bangkok.
 
Nattsudd med ett par goda vänner.
 
Tråkigast är förstås att pussa maken hejdå eftersom det dröjer ett tag tills vi ses igen.
 
Tänk att jag alltid har problem med att packa. 
Jag ska vara "borta" i nästan fyra månader och  behöver ta med lite av varje. 
Det är en jäkla tur att jag får ha 50 kg packning fördelat på flera väskor, någon nytta ska man väl ha av att vara guldmedlem på SAS.
 
Jag hade turen att träffa en väninna i loungen så timmarna här på flygplatsen gick snabbt. 
Om en stund befinner jag mig i luften och i morgonbitti vaknar jag lagom, om allt går som planerat, till frukosten, någonstans över Sverige.
Bye, bye Bangkok.
 
Emma, Sol som sol?
2018-05-16 @ 20:52:13
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Hmmm... En något kryptisk rubrik. Antar att drickat är inkluderat i flighten! 😂

Roligt med namnen, gillar sådant!

Ha en härlig resa hem!

Svar: Jo då , visst ingår det dricka på resan men så värst packad blev jag lyckligtvis inte.
Anette

Ama de casa
2018-05-17 @ 09:59:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Även om det aldrig är kul med avsked så är det är ju skönt att det är ett "På återseende" som gäller.

Hoppas resan gick bra - välkommen till Sverige igen!

Svar: Visst är det ett "på återseende" som gäller så det känns inte så sorgligt.Resan gick bra och Sverige visar sin bästa sida.
Anette

Ditte
2018-05-17 @ 23:18:53
URL: http://dittemitti.se

Välkommen till Sverige! Visst känns det att säga adjö, men för dig blir det mer "på återseende." Känns lättare.
Hoppas att resan hem var bekväm och att bagaget kom med.

Svar: Visst är det bara ett tillfälligt avsked så det är helt ok.Resan gick bra och alla väskor kom fram.
Anette

Lena i Wales
2018-05-20 @ 11:45:56
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Ha det bra i Sverige!

Svar: Tack, det var verkligen härligt att komma hem. Att träffa familj och vänner, dessutom är det perfekt väder.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0