Italiendrömmar

Så här års får jag alltid ett sug efter Italien.
 
(null)
 
(null)
 
För tjugo år sedan köpte maken en svart, begagnad Piaggio till mig i födelsedagspresent.
Den var egensinnig och svårstartad så den vill jag inte ha tillbaka.
En ny fin vespa skulle däremot sitta fint.
Tänk att få susa fram på smala vägar och i trånga gränder i l'Italia på en färgstark Piaggio.
Mille
2018-05-10 @ 08:06:23

Har Richard läst detta kan han nog inte motstå utan att köpa en till dig. Så tror jag.

Svar: Det hoppas jag verkligen 😉
Anette

Ama de casa
2018-05-10 @ 10:09:10
URL: http://amacasa.wordpress.com

Haha! Smart att skriva önskelista i bloggen :-)

Vi har just varit till ett gäng olika städer i Italien, ett bedårande land :-)

Jag hade en moppevespa när jag bodde i Sollentuna som jag hade stor nytta av, och kul var det att köra den också. Men här (eller i Italien) skulle jag inte våga mig ut i trafiken på en sån. Ja. Jag är en fegis.

Svar: Eller hur, nu måste ju önskan uppfyllas!!!Visst är trafiken hetsig, kanske vågar inte heller jag. Än så länge är det inget problem eftersom jag inte äger något fortskaffningsmedel mer än en cykel och den står hemma i Sverige.
Anette

Veiken
2018-05-10 @ 10:16:45
URL: http://veiken.se

Italien är ljuvligt på många sätt, men en återkommande längtan vet jag inte om jag har! ;)
Vespa är ett mysigt sätt att ta sig fram på. Det är länge sedan vi ägde en sån.... vill nog inte sitta på två hjul igen ;)

Svar: Italien ligger mig varmt om hjärtat. Jag längtar förstås också hem till Sverige, familj och vänner.Motorcykel vågar jag mig inte på men en vespa vore fint.
Anette

Ditte
2018-05-10 @ 16:26:20
URL: http://dittemitti.se

Förstår dig fullt ut. Hoppas nu att din önskan blir verkligehet.Vi har hyrt en scooter när vi varit i Thailand och där susat fram. Perfekt! Även i Italien, på Mallorca, Menorca och i Grekland har vi susat fram och det är verkligen en speciell känsla. Håller tummarna för att du får en.

Svar: Man kan ju alltid hoppas.Att hyra när man är på semester är perfekt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0