Tågresa i Thailand

Tidigt i tisdags morse åkte Monica och jag till Bangkoks gamla station för att ta tåget till den lilla byn Huay Yang.
 
Monica på Hua Lamphong, tågstationen i Bangkok.
 
 
En ny station håller på att byggas och jag vet inte vad som kommer att hända med den här hundra år gamla stationen.
 
Här kommer konduktören. Kolla in hans "bling-bling".
Tåget var försett med många fläktar och aircondition. Man behövde inte svettas, thailändarna var bättre klädda än Monica och jag som ändå var förberedda. Vi var förvarnade om att kyla råder på tågen.
 
I biljettpriset, lite drygt 100 kr, ingick dricka och mat. 
Vi åkte ca 35 mil och resan tog fem timmar.
 
Framme. Huay Yangs station är liten men bedårande söt.
 
 
Ett glatt och kärt möte.
Birgitta mötte oss vid stationen och efter en kort transport var vi vid havet.
Mer om dagarna i den lilla fiskebyn kommer inom kort.
 
 
Malin
2018-03-01 @ 15:39:11

Så underbart glada vänner 😊

Svar: Det blev en härlig bild på två härliga kvinnor.
Anette

Ditte
2018-03-01 @ 21:56:10
URL: http://dittemitti.se

Vad trevligt med Hua Yang och även en tågresa dit. Har varit där en gång, länge sen, och ser fram emot dian rappoter och bilder. Önskar er riktigt fina dagar.

Svar: Lite kul att åka tåg. Vi har ju bil och chaufför så det är bekvämt att bara sätta sig i bilen. Tåget funkade bra även om det var lite väl kallt ombord.
Anette

Ama de casa
2018-03-02 @ 09:44:27
URL: http://amacasa.wordpress.com

Så härligt - och vilken underbar liten tågstation! :-)

Svar: Den är verkligen jättesöt ☺
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0