Staden som aldrig sover

Här är det liv och rörelse dygnets alla timmar, varje dag i veckan, hela året runt.
Stan sover aldrig.
 
(null)
Trafiken, kommersen och gatulivet pågår ständigt.
Det spelar ingen roll om man är på väg till flygplatsen klockan fem på morgonen, är ute och flanerar mitt på dagen eller lullar hem på kvällen, här är alltid full rulle. 
Jag gillar det och kommer säkert att sakna storstadslivet när jag flyttat hem, i alla fall ibland.
 
 
Ditte
2018-03-20 @ 15:56:14
URL: http://dittemitti.se

Jag kan förstå dig- Känns liknande med Peking. Också en stad som aldrig tar det lugnt. Städerna liknar varandra på många sätt men ändå inte. Och jag gillar båda-

Svar: Jag gillade också Peking men var ju bara där på ett kort besök.
Anette

Ama de casa
2018-03-20 @ 18:35:49
URL: http://amacasa.wordpress.com

På gott och ont skulle jag vilja säga. Men det är ju bara att dra sig ut på landsbygden om det blir för mycket.

Torrevieja (haha! ynklig i jämförelse, men ändå ;-) ) är en trevlig liten stad som inte dör under lågsäsong vilket är toppen tycker jag. Fast nästa vecka när det blir Semana Santa (påskveckan) då brukar jag alltid bli lite rädd för att det helt plötsligt är jättemycket folk överallt ;-)

Svar: Jag tror att det är skillnad på att bo på en mindre ort som emellanåt invaderas av turister än att flytta till en gigantisk stad som alltid är full av människor.På den mindre orten blir det mer påträngande och" turister" kan vara lite störiga. Att flytta till en storstad med mycket folk är ju ett mer aktivt val.
Visst längtar man efter tystnad och lugn och ro av och till. Då åker jag hem till Sverige eller den pyttelilla byn i Italien, även där kan jag som tur är välja.
Kanske kommer jag tröttna helt på storstadens puls.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-03-21 @ 17:37:59
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Jag undrar alltid när folk sover ... Och måste man köpa saker mitt i natten? Ja, det kanske man gör ibland.

Svar: Ja, det kan man verkligen undra.De grejer som säljs nattetid längs Sukhumvit borde de flesta kunna undvara.
Anette

Travel with Malin
2018-03-22 @ 07:52:09
URL: http://malinlundsten.com

Gillar storstadslivet, men skulle sakna naturen för mycket om jag inte levde nära <3

Svar: Det är väl dilemmat, det är lång till naturen. Det finns gott om parker i stan men det är ju inte det samma som att kunna gå ut i skogen.
Anette

FREEDOMtravel
2018-03-22 @ 22:24:26
URL: http://www.freedomtravel.se

Här har du verkligen fångat känslan i storstadslivet på bild!

Svar: 😀
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0