Nu kan man vistas ute......

......utan att må dåligt. Luften är mycket bättre och även om temperaturen stiger för varje dag är det skönt att vara utomhus.
Det är så trist att känna sig begränsad pga att luften är förorenad.
 
I Sverige tar vi det för givet att kunna vara ute i friska luften.
Att aldrig ha särskilt långt till skog och mark.
När jag inte ens gick promenaderna i parkerna eller befann mig ute mer än nödvändigt kände jag mig instängd och irriterad.
 
Parkerna är små oaser i storstan. Här kan man motionera eller bara lugnt promenera, i sällskap eller ensam.
Här finns ett stort urval av växter och faktiskt också en del djur.
 
 
 
Nu gäller det att ta tag i golfandet också. Det har inte blivit många rundor i år och  mitt handicap har ökat (!) med två tiondelar senaste tiden. 
Jag måste nog lägga manken till om jag inte ska komma sist i den kommande årliga tävlingen.
Här gäller det att ge sig ut på banan, i den någorlunda friska luften och vänja sig vid värmen.
 
 
ajlimullersandvik.blogg.se
2018-03-07 @ 10:08:06
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Jag ska försöka uppskatta friska luften extra mycket nu! <3

Svar: Ja, ta vara på tiden i hög frisk luft.Ta ett par djupa andetag för mig också :)
Anette

Ama de casa
2018-03-07 @ 10:14:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Skönt att luften har blivit bättre! :-)

Det där golfhålet såg inte alltför enkelt ut... Lycka till med golfandet! :-)

Svar: Landar man bara med bollen på ön så är det inga problem. Oftast hamnar bollen förstås i plurret 😉
Anette

Ditte
2018-03-07 @ 17:32:35
URL: http://dittemitti.se

Skönt med bättre väder och visst känner man sog instängd om inte den dagliga vistelsen utomhus går att få till.
Fint med alla tillgängliga parker så att annat än avgaser kan förnimmas. Dessutom lite söta djur.
Vad gäller golfen så kommer det att gå bra. Men värmen är ju störande förstås.
Ha det fortsatt bra.

Svar: Värmen kan vara riktigt jobbig men är luften bra gör det inget.
Anette

Biggeros
2018-03-08 @ 07:54:52
URL: http://biggeros.blogg.se/

Det är verkligen inte roligt att vara begränsad. Skönt att luften har blivit bättre. Jag har även svårt att bara sitta inomhus. Rastlös som man är det en frihet att få kunna gå ut och promenera i parkerna. Du får kanske ta tag i golfandet så du sänker dig i handikapp🤗

Svar: Att kunna vara ute och röra på sig är ett måste för att må bra.Jag jobbar på med golfen, trägen vinner, sägs det, vi får väl se.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0