Sveriges nationaldag

Många med mig tänker nog forfarande på den 6:e juni som "svenska flaggans dag". Nationaldag blev det faktiskt 1983 men det gjorde egentligen ingen störe skillnad. Vi var inte lediga eftersom det inte var en helgdag, vi hade ingen tradition att fira, som vårt grannland i väst. Dagen gick ofta ganska obermärkt förbi.
 
(null)
Sedan år 2005 är vår nationaldag alltid en ledig dag, för de flesta av oss.
Vi bytte liksom bort annandag pingst emot en nationaldag.
 
Min dag passerade i år i en rasande fart, inget fel i det och dagen blev ganska bra.
 
(null)
Paradisbuskens blommor går utmärkt att plocka in som lite dekoration, en dag som denna.
 
Jag är glad att jag i morse hittade den här i en av de återstående ouppackade kartongerna.
 
(null)
Det var det enda min yngste bror ville riktigt ha efter vår far. Han har många fina minnen av stunder med pappa och Gröna visboken. Jag hade för mig att den stått hemma hos mig i flera år men i och med flytten till Thailand kunde jag inte få fram den, förrän nu. 
 
Lillebror blir nog glad när han får den.
Nästa vecka reser jag till Karlskrona för att fira Maja som tar studenten.
Där efter blir det en tur till Skellefteå och på hemvägen stannar jag ett par dagar i Nyköping.
Det är kul att ha saker att se fram emot.
 
Jag ser också fram emot de närmaste dagarna, ska träffa lite vänner som jag inte sett på ett tag.
 
Nu lider vår nationaldag mot sitt slut, hoppas ni haft en fin dag.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0