Rundresa

Jag är nu tillbaka i "vita villan" i Linköping.
Min rundtur pågick i tolv dagar och jag har förflyttade mig 270 mil.
 
För ett par veckor sedan tog jag tåget från Linköping, fick byta i både Alvesta och Emmaboda innan jag var framme i min barndomsstad, Karlskrona. Där hämtades jag upp av lillebror Anders med fru och dotter, resan gick sedan vidare med bil till Hasslö. Hos dem bodde jag nästan en vecka och förutom allt firande av student och skolavslutning hann vi med lite sightseeing i bygden.
 
Den här bilden är tagen på Tjurkö, utanför Karlskrona. Kanske kommer jag att skriva mer om ön och trakten lite senare.
 
Från Hasslö for jag sedan till Ronneby för att flyga till Skellefteå. Själva resdagen blev en lång väntan men den förde med sig  en ny bekantskap och det allra bästa, jag träffade en av mina äldsta väninnor, tack vare en kraftig försening.
Väl framme hos yngste brodern och hans fina familj fick jag vara med på lite av varje.
 
De här bilderna är tagna i Bonnstan, i Skellefteå. Kyrkstugorna är så vackra.
 
Stugor som stöttar varandra.
 
Skellefteå kyrka.
Jag tillbringade några fina dagar i Norrland och det kommer att vara ett ljust minne, i dubbel bemärkelse.
 
Nästa stopp blev Nyköping. Jag flög från Skellefteå till Arlanda och for sedan via Stockholm till min mamma i Nyköping. Bilden ovan är tagen på midsommarafton. Vädret var som alltid denna dag, mycket växlande.
 
 
Lite midsommardans.
Mamma och jag hade, som vanligt, mysigt tillsammans.
 
Nu väntar två veckor (kanske) på hemmaplan.
 
(null)
Sist men inte minst, ett stort grattis till Ika och Adrian, hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad ❤

Ama de casa
2018-06-25 @ 09:45:45
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilken härlig rundresa och åååhhhh vilken nostalgi att få återse fina Bonnstan och Landsförsamlingens kyrka :-)
Där har det festats en del. Ja, i Bonnstan, alltså, inte lika mycket i kyrkan...
Många midsomrar har jag varit i Bonnstan där dom alltid hade traditionellt firande.

Välkommen hem igen då :-)

Svar: Det var då för väl att du inte festat i kyrkan 😂Fina områden där längs älven både Nordanå och Bonnstan var kul att besöka.
Och så ljuset, väldigt läckert där uppe i dina hemtrakter.
Anette

Ditte
2018-06-25 @ 18:45:02
URL: http://dittemitti.se

Vilken trevlig rundtur det blev i Sverige! Och så mycket du sett och upplevt! Visst är Sverige extra vackert i denna fina sommartid. Att sedan vädret varierar får en ta. Men grönt är det ju förvissso.
Önskar dig fortsatt fina sommardagar här.

Svar: Såg att också du turnerat i Sverige och visst är det vackert i vårt land.Hoppas du är på bättringsvägen och ditt vanliga Ditte igen.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0