Välbefinnande och teknik

Vi bor på ett supermodernt hotell med fokus på välbefinnande.
 
Här finns en simvänlig pool på 6:e våningen, omringad av höga byggnader i olika form och stil.
 
På ett av gymen finns ett saltrum, där har jag legat en stund varje morgon efter frukost. Har ni hört talas om haloterapi?  Det ska vara bra för andningsvägar och hy. Jag vet inte om de negativa syrejonerna har haft någon större inverkan på mig men att ligga där är skönt och avslappnande.
 
(null)
Det finns också ett vilorum, som jag inte testat, där ska man av någon anledning som jag inte förstått ligga i en typ av kokong.
 
Gymet är verkligen supermodernt. En display är kopplad till varje maskin, du behöver inte själv räkna dina repetitioner, det sköts automatiskt. Är du för långsam i dina rörelser dyker det upp en sköldpadda på displayen, är du för snabb visas en hare. När den glada gubben syns, då håller du rätt tempo.
 
Jag har passat på att göra en sån där undersökning där man med hjälp av elektricitet tar reda på hur ens kroppssammansättning ser ut. Andelen muskler, vatten, ben och fett räknas ut. 
Efter min mätning igår var jag mycket nedslagen. Resultaten visade att behövde gå ner två kg, nåja det var ju hekt ok men...... jag behövde dessutom omvandla 7,5 kg fett till muskler!!!
Hur är det ens möjligt, tänkte jag och tränade frenetisk i ett par timmar.
När jag kom till hotellrummet och tittade närmare på testresultaten som jag fått utskrivna såg jag att jag glömt skriva in att jag är kvinna, puh. Som kvinna är det godkänt med lite mer underhudsfett och mindre muskler.
Idag har jag således bytt kön och resultaten blev märkbart bättre. Jag behöver visserligen gå ner tre kg som kvinna men det räcker att jag omvandlar ett kg fett till muskler. Det borde jag väl rimligtvis kunna klara.
 
Jag har tränat varje dag och är nu riktigt taggad.
 
En färdigpackad väska med yogamatta och några redskap att träna med samt en liten bok med diverse övningar som kan göras på rummet, utifall man inte orkar ta hissen ner till något av gymen. Väskan står på rummet, bara att låna.
 
Här finns också en handbok med 101 tips som kan få en att må bättre.
 
Papperstidningarna är borttagna och i stället får man låna en en läsplatta, där kan man läsa all världens tidningar på det språk man önskar.
En smarttelefon på rummet guidar dig runt i stan och man kan givetvis surfa på den men man får också ringa utlandssamtal, helt gratis.
 
Det här är ett mycket trevligt hotell, bara fyra månader gammalt.
Sofitel City Center i Singapore.
Här bor jag gärna igen.
 
 
 
 
 
 
 
Ama de casa
2018-01-18 @ 10:53:21
URL: http://amacasa.wordpress.com

Låter som ett fantastiskt hotell, fast med lite väl många träningsmanicker, kanske ;-) Och en sån där sköldpadda... Elakt tycker jag! Haha! Jag hade en stegmätare en gång där en glad gubbe visades sig och viftade uppmuntrande med armarna när jag hade nått dagens och/eller veckans mål. Sånt gillar jag. Den mätargrejen jag har i telefonen nu, den brukar mest säga "Var mer aktiv"... DUM grej! :-D

Svar: Manickerna ska sporra inte få en att känna sig dålig. Kul ändå när de interagerar.
Anette

Malin
2018-01-18 @ 11:16:38

Det låter ju jättehärligt, njut och träna.

Svar: Njuter i fulla drag, tack.
Anette

Ditte
2018-01-18 @ 17:39:30
URL: http://dittemitti.se

Tack för bra hotelltips om jag råkar hamna i Singapore! Området känner jag ju till...

Skönt att du har bytt kön och nu är kvinna igen.
Böcker kan ju vara bra men jag tror mycket på att för att kroppen ska må bra så måste också det inre göra det. Lätt hänt att böcker inte tar upp detta. Inte träningsmaskiner heller.
Och att omvandla ett kg klarar du lätt om du vill. Och även betydligt mer.(Kan tipsa om att utförsåkning på skidor ger snabbt resultat, men sen ska det ju helst behållas. Och du är ju i fel land för just detta. för detta. (Om du inte tar en tur till Japan eller Korea.)

Perfekt med platta med tidningar och en telefon som man kan låna med sig. Verkligen service!

Önskar dig fortsatt fina dagar.



Svar: Ja, det känns bra att vara kvinna igen, lite mer förlåtande då det gäller förhållandet kroppsfett och muskler. Boken med de 101 tipsen tog upp både inre och yttre välbefinnande. Inte så uttömmande kanske men konkreta förslag.
Anette

Mille
2018-01-19 @ 08:41:05

Låter helt underbart. Förmodligen har de en underbar frukost oxå. Saltrum har jag hört talas om. Bra för de med andningsbroble.

Svar: Bra frukost och bra service. Saltrum ska vara speciellt bra för astmatiker.
Anette

Mille
2018-01-19 @ 08:42:26

Skulle inte ha några som helst problem att bo på detta tjusiga hotell.

Svar: Lätt som en plätt ❤️
Anette

Marina
2018-01-19 @ 10:15:40
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Häftigt ställe! Nu är frågan hur nästa hotell ska bräcka det här ;)

Svar: Hahaha, de kommer nog på nåt, bara att vänta och se 😊
Anette

Jessica Högberg
2018-01-19 @ 11:30:00
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Wow... det kallar jag service, både sköldpaddan, paddan och smartphone;)

Svar: Ja, eller hur?
Anette

Lena i Wales
2018-01-21 @ 11:03:55
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Låter verkligen moderna. Undrar om jag skulle klara av all denna teknik? Tror att om jag trycker på fel knapp så exploderar allt. Min man har många gånger sagt att jag har totalt fel,hi,hi!!!
Intressant det där med muskler och fett hos män och kvinnor.
Ha det bra!

Svar: Del gäller att inte vara rädd för det nya, inte exploderar det för att du trycker "fel".Du har väl sett alla småbarn som sitter med paddorna och trycker hejvilt. Kan de, kan du :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0