Trevlig torsdag

Idag har vi vandrat runt i China Town och på den närliggande blomstermarknaden.
 
Vi fikade på ett väldigt fint litet café. 
Floral Café at Napasorn.
 
Fina väninnor.
 
På lunchstället hade vi denna fina utsikt över China Town.
 
Att inhandla blommor, grönsaker och frukt på Pak Khlong Talat är något jag borde göra mycket oftare.
De första åren här i Bangkok åkte jag hit mer frekvent. Att kunna handla färska produkter till billigt pris är något jag kommer att sakna den dag jag flyttar hem till Sverige.
 
Lime i mängder, nästan gratis.
 
Chili.
 
Rosor och orkidéer finns nu här på Domus.
 
Som ni kanske förstår var luften idag mycket bättre och vi kunde åter vistas utomhus.
En mycket bra dag på alla sätt.
 
 
 
 
Ditte
2018-01-25 @ 21:07:46
URL: http://dittemitti.se

Skönt att vädret är bättre så att du utan risk kan vara ute. vilken trevlig dag! Och bangkoks China Town gillar jag också- Men även den har nog öfrändrats sedan jag var på plats.

Fina vänner betyder mycket och ni ser verkligen ut att ha det trevligt.

Ha det fortsatt bra.

Ama de casa
2018-01-26 @ 17:29:24
URL: http://amacasa.wordpress.com

Skönt att luften är bättre! Inte kul att ha "husarrest"...
Jag handlade också mer frukt och grönt på marknader förut, nu blir det mest i dom vanliga affärerna. Men det är fräscht och billigt även där :-)
Vilka snyggingar där på bild!

Svar: Det är så härligt att kunna vara ute igen.Jag kommer att sakna alla fräscha exotiska frukter, det gäller att mumsa i sig medan man kan.
Anette

FREEDOMtravel
2018-01-27 @ 06:43:07
URL: http://www.freedomtravel.se

Waow vilket snyggt foto, det översta!

Svar: Okänd duktig thailändsk fotograf.
Anette

Anonym
2018-01-27 @ 13:33:40

Vilken fin bild på er alla.

Svar: Ja, den är bra 😄
Anette

Anonym
2018-01-28 @ 00:58:52

Vilken fin bild på er alla.

Svar: Ja, den blev fin.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0