Tjo, vad det var livat i parken i söndags.

Förra veckan var det liv och rörelse i Lumpini. En stor turistfestival hölls i parken och igår var sista dagen så maken och jag skyndade dit sent på eftermiddagen.
 
Vi kom precis lagom för att se paraden.
 
Här pågår en uppvisning i thaidans.
 
Urtjusig, eller hur?
 
Thailand består av 76 provinser som var och en är stolta över sin mat, sitt hantverk och sin kultur. På festivalen kan man ta del av läckerheter och underhållning samt shoppa specialiteter från de olika provinserna.
 
Massor av folk hade tagit sig till Lumpini. Det åts och mumsades friskt.
Det var stimmigt, högljutt och jättehärligt.
   
Det här är Kanom Look Choup.
Det är en klassisk thaidessert som tyvärr inte många kan göra längre. Utav en smet, bestående av b.la bönor, kokosmjölk och socker, formas små frukter och grönsaker. De färgas sedan (på naturlig väg) och doppas slutligen i en gelatinröra för att få en vacker glans.
De här måste jag testa vid tillfälle, igår var jag alldeles för mätt för att smaka.
 
Den här festivalen är återkommande och pågår varje år i januari, i Lumpini.
Om ni befinner er i Bangkok under den här tiden rekommenderar jag ett besök.
 
 
 
 
 
Ditte
2018-01-22 @ 17:01:42
URL: http://dittemitti.se

Vad roligt dför er att ni fick vara med om detta! Ohc tack för att du delar med dig. lumpinparken har jag besökt men då var det ingen festival där.
DEssa godsaker har jag heller aldrig testat men en dag så kanske.

Härliga och färgglada bilder! Och jag hade gärna varit här.

Svar: Lumpiniparken är en plats där de ofta har olika events och jippon. Parken kan ibland se lite sliten ut men det är inte så konstigt när den används flitigt, vilket är bra.
Anette

Ama de casa
2018-01-22 @ 19:17:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilken härlig festival! Och jag håller verkligen med - otroligt tjusig kvinna! :-)

Jag trodde det där sista var oliver och chilifrukter. Haha! Matkunnig som få :-D

Svar: Jag tror nog att den som gjort frukterna skulle bli glad om hen hörde att du trodde de var äkta. Vackra, ett riktigt hantverk.
Anette

Marina
2018-01-23 @ 11:24:45
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Så färgglatt och härligt! Spännande med det där sista, det hade jag gärna smakat. Något att lägga på minnet till nästa gång jag "råkar ha vägarna förbi Thailand".

Svar: Du får meddela om du har vägarna förbi Bangkok, jag är skyldig dig en lunch :)
Anette

Biggeros
2018-01-23 @ 18:03:16
URL: http://biggeros.blogg.se/

Så roligy att ta del av denna tradionella festival. Älskar att testa på olika rätter och få uppleva utländsk tradion. Du fångade verkligen den snygga Thai kvinnan på bild!!

Svar: Alltid roligt när det händer något annorlunda.
Anette

Jessica Högberg
2018-01-23 @ 21:30:21
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Så vacker danserskan är!

Svar: Visst är hon vacker.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0