Femfemma

Jag är numera en "femfemma", dvs en som inte har alla hästar hemma, inte har alla knivar i lådan, min hiss går inte hela vägen upp och så vidare. För en stund sedan var det 55 år sedan jag kom till världen och under ett helt år kommer jag nu att vara en femfemma, lite bakom flötet, en aning eljest.
I alla år har nog min pappa varit först att gratulera så blev det ju förstås inte i år. Lillasyster Annica verkar ha tagit över denna uppgift, hon skickade en hälsning stax efter midnatt ,min tid. Klart först av alla eftersom maken är i fjärran land.
På thai uttalas siffran fem "ha", två femmor blir alltså "haha".
Min förhoppning är att det här året ska bli extra roligt och kanske ska jag passa på att vara lite galen, haha.
 
Jag är mitt eget livs drottning. Jag bestämmer hur mitt liv ska se ut.
 
Lite äventyr är alltid kul, en adrenalinkick kan aldrig vara fel.
Man lever bara en gång.
 
Jag inbillar mig att jag är rätt balanserad så det kanske får bli en lagom portion av äventyr och stillhet.
 
Det här kommer förmodligen att bli mitt sista år i Asien och jag ska utnyttja varje dag.
Hoppas ni hänger med på mina/våra kommande äventyr.
 
 
 


Ika
2018-01-27 @ 09:56:52

Grattis världens bästa mammi ❤️❤️✨

Svar: Tack, älskling 😘
Anette

Malin
2018-01-27 @ 10:11:11

Haha, stort grattis.

Svar: Tack så mycket 😄
Anette

Jessica Högberg
2018-01-27 @ 14:14:31
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Grattis till haha och udda;) Vart bär det av sen??

Svar: Tack, tack.Det kommer att bli lite blandade resor inom närmaste tiden.
Anette

Marerik
2018-01-27 @ 19:38:52

Marerik var ganska snabb å gratta oxå ;-)

Svar: Mmmm, ganska snabb.Jag är glad att han har fb som gör att han blir påmind om familjens födelsedagar.
Anette

Ditte
2018-01-27 @ 22:43:52
URL: http://dittemitti.se

Stort grattis! Är förvisso ganska sen. Men bättre sent än aldrig. Härliga bilder och det bådar gott inför det år som komma ska.
Och du! Jag är med dig här även i år. Ett bra år blir det.

Svar: Tack.Japp, tror också att det blir ett bra år.
Anette

Ama de casa
2018-01-28 @ 10:46:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Stort GRATTIS från en som är ännu senare än Ditte :-)

Tänk, jag hade ingen aning om att man inte hade alla hästar hemma när man var femfemma - tur att jag har passerat det stadiet i ovisshet och nu är klok som en bok igen :-D

En helt underbar bildserie!

Ha en fin dag - och du kanske ska gå ut och köpa några knivar så du kan komplettera dom i lådan ;-)

Svar: Du menar inte att du missade möjligheten att ett helt år få vara lite korkad? Kanske lika bra det :)Tack för gratulation, hoppas du får en skön söndag.
Anette

Maria
2018-01-28 @ 13:52:09
URL: http://pengar-av-privatperson.se

Vackra bilder! Takk for tips :)

Svar: 😊
Anette

Biggeros
2018-01-28 @ 14:56:08
URL: http://biggeros.blogg.se/

Såklart hänger jag med dig på dina reser!! Femfemma eller haha det spelar ingen roll vad du namnger dig. Som sagt du är din egen drottning och bestämmer själv din tid. Jag vill iaf gratta dig på din födelsedag och hoooas att detta året fyller både med äventyr och hälsa🤗

Svar: Tack 😀
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0