Duxton Hill

Vi befinner oss åter i den fuktiga staden Singapore.
Här är det fortfarande regnperiod även om slutet på den närmar sig.
 
Den här gången bor vi i en annan del av stan så för min del gäller det att hitta några höga hus som jag kan ha i sikte om jag villar bort mig.
 
Just nu kan man ligga vid poolen utan att riskera solbränna. Dessutom får man vara i fred, inga störande moment här inte.
 
Ett trevligt område med många restauranger och barer. 
 
 
Här finns massor av fina shophouses.
 
Fantastiska fasader, eller hur?
 
 
 
Baksidorna av husen är inte riktigt lika tjusiga.
 
Duxton Hill ligger granne med China Town och här finns en stor marknad som gör en påmind om att man befinner sig i Asien. Här är det nästan lika rörigt som på en marknad i Thailand, men bara nästan.
 
Även här säljs durian. 
En ung kinesisk man ville att jag skulle köpa en, jag förklarade att jag inte gillar dem. Han frågade varför, samtidigt som han grävde helt ogenerat i ena näsborren.
Vad kan vara värre än en durian? Jo, en durian med vidhängande snorkråka.
Det råder inga tvivel om i vilken världsdel jag befinner mig :)
Ama de casa
2018-01-16 @ 10:39:36
URL: http://amacasa.wordpress.com

Haha! Ja det lät verkligen mer inbjudande med ett sånt extra tillbehör :-D

Onekligen kontrasternas stad, Singapore. Vilka vackra hus! Ja, om man tittar från rätt håll, vill säga :-D

Svar: Jo, lite sugen på en durian blev jag allt ;)
Anette

Biggeros
2018-01-16 @ 18:40:46
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jar inte provat Durian och undrar hur den smakas?
Snygga fasader och visst är det bra att ha ett riktmärke så man inte tappar bort sig i yran🤗

Svar: Lukten är hemsk och sitter liksom i, du har inte gått miste om något. ;)
Anette

Marina
2018-01-16 @ 18:52:25
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Durian är inte gott, vare sig med eller utan snorkråka ;)
Duxton Hill var ett område där vi tillbringade ett rätt stort antal fredags- och lördagskvällar. Ett mycket trevligt område.

Svar: Det är svårt att förstå förtjusningen över denna "kung av frukter".Väldigt mysigt område, förstår att ni hängde här.
Anette

Ditte
2018-01-16 @ 22:05:22
URL: http://dittemitti.se

Vad trevligt att få komma till singapoere på nytt. Jättelänge sedan jag var där. Även vi bodde i närheten av China Town, 10 minuters promenad dit. Och vi gick gärna dit på kvällarna iblan och åt vid de små plastborden och satt på den små plastpallarna.
Vad gäller durian är det inte min grej och absolut inte med vidhängande "kråkor".
Jätttefina bilder!
Önskar dig fortsatt fina dagar.


Svar: China Town här är väldigt trevligt. Att äta på plastbord och sitta på plaststolar hör till.Så du gillar inte heller durian, ens utan kråka ;)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0