Bra tidsfördriv en regnig dag

I morse vaknade vi till blixtar och dunder. Det regnade rejält hela förmiddagen och planerna jag hade fick ändras men vad gör väl det.
 
Regnigt men skönt. Det blåste svala vindar på balkongen idag.
 
Jag passade på att plantera om lite växter och lyssnade samtidigt på melodikrysset.
I går var nämligen jag och en nyanländ svenska ute och handlade lite nya plantor men jag hann inte plantera dem, idag hann jag både det och att gå till gymmet.
 
Vid lunchtid upphörde regnet och jag mötte Annelie vid Ekkamai. Vi åt på Un Fashion, lunch, i tre timmar!!
Så kan det bli när man inte setts på länge och har mycket att prata om.
 
Un Fashion, på soi 63, har tre olika lokaler, alla trevligt inredda. På cafédelen drack vi varsin god kaffe, här ser ni min fina cappuccicno.
 
Under sen eftermiddag pågick här på Domus en intensiv planering inför kommande resor av olika slag.
Jag hoppas att alla dessa planer går i lås.
Kvällen spenderades på drivingrangen, vi har faktiskt en range precis vid sukhumvit, slutligen åt maken och jag middag på en tysk restaurang på soi 20.
Dagen fylldes på ett bra sätt och försvann i ett huj.
Ditte
2018-01-10 @ 16:48:40
URL: http://dittemitti.se

Bra med en regndag ibland. Och helt regnfylld var den ju inte. Och planterna kom ju i jorden.
Trevligt att träffa en väninna och visst går tiden fort och extra fort näe man inte setts på länge. Reseplanering är altid roligt och lite av den varan finns här hos oss också.
Att avsluta med "driving" och middag känns också trevligt. Så visst låter detta som en bra dag.

Svar: Det blev en bra dag även om den inte blev som jag tänkt.
Anette

Ama de casa
2018-01-10 @ 19:57:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Det är verkligen en härlig lyx att kunna vara flexibel och ändra planer så man inte måste ge sig ut när det blir oväder :-)


Svar: Ja, det är lyxigt att inte ha några måsten, att bara kunna göra vad man vill :)
Anette

ajlimullersandvik.blogg.se
2018-01-12 @ 16:08:35
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Det låter ju mysigt att plantera om växter och gymma! Och ja, vi söker ännu en ny bostad, men det är en knepig situation i Umeå med vår ekonomi :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0