Bangkok nästa!

De senaste dygnen har vi förflyttat oss lite i taget men nu ska vi färdas en längre sträcka.
Det är nämligen hög tid att flyga tillbaka till Bangkok.
 
 
2017 avslutades i Karlskrona och min gamla hemstad var lika vacker som alltid. 
Jag tröttnar aldrig på att  fotografera denna underbara stad och dess omgivningar.
Karlskrona är som ett pyttelitet Stockholm. Vatten, broar och vackra gamla byggnader.
 
Bilden är tagen från Kungsbron och visar en del av Stumholmen.
 
Här fotade jag Brändaholm, på Dragsö. Själv befann jag mig på Saltö.
 
Saltö till vänster och Dragsö till höger, bilden är tagen från Dragsöbron.
 
Detta foto är taget på Dragsö, in mot stan.
 
Ett av alla gamla fina hus på Björkholmen.
 
Karlskrona, Linköping och Bangkok, vilka kontraster.
Nu ska det bli kul att komma tillbaka och ni kommer snart att få se bilder från en stor och rörig men mycket charmig stad.
Time flies and so do we.
Vi hörs om ett par dagar :)
 
 
 
Malin
2018-01-03 @ 10:41:50

Det ska bli kul att få läsa lite om Bangkok och Thailand igen.

Svar: Det är kul att vara tillbaka.
Anette

Ama de casa
2018-01-03 @ 11:34:22
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vad fint det ser ut där i din gamla hemstad :-)

Förstår att du längtar hem nu ändå, till din lite mer kaotiska nuvarande hemstad :-)

Svar: Stora kontraster, Karlskrona och Bangkok 😊
Anette

Ditte
2018-01-03 @ 19:51:43
URL: http://dittemitti.se

Vad trevligt att få se mer av Karlskrona.Jättefina bilder som lockar.
Har varit där ett par gånger, men ganska flyktigt, men det är en stad som jag inte alls könner till. Hoppas på ett besök där när det blir lite varmare.
Önskar dig en "bekväm" resa till Bangkok denna gång.

Svar: Karlskrona gör sig bäst en vacker sommardag så du gör klokt i att invänta varmare tider. Jag tycker absolut att du ska åka dit och stanna ett par dagar.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0