Vackert porslin.

Vem kan motstå alla dessa vackra burkar, urnor, fat mm i blått och vitt (finns i grönt och vitt samt i svart och vitt också)?
 
 
De tillverkas i norra Thailand och säljs lite varstans i stan. Man kan tex köpa dem i en butik i Terminal 21, Thaniya, där är de ganska dyra.
 
Den här "burken" kommer från Thaniya men är inhandlad på en inredningsmässa strax utanför stan.
 
Vill man fynda ska man åka till Amarin Plaza, vid Chit Lom. På tredje våningen i ett avsides hörn, där hittar man en liten butik som säljer porslin till bra pris.
Kvinnan som driver butiken har alltid rea!!!
Dessutom kan man försöka pruta och  om man handlar fler saker eller är en återkommande kund brukar det gå bra.
 
Dagens fynd. 
 
Det här var vad vi svenskor åt på förmiddagen. SWEA-fika med semla från Mammas Kök, kan inte bli bättre.
Hoppas ni också får i er en sån här god bulle under dagen.
 
För tillfället är jag i Bangkok men det känns som att jag är på resande fot hela tiden och tiden tiden flyger fram.
Kommande vecka innbär en ny resa men det är då det.
Nu ska jag fånga den här dagen, det som är kvar av den.
 
Ha det bäst!
 
 
 
 
 
 
 
 
Maggie Bergius
2018-02-13 @ 13:54:46
URL: http://maggiesskafferi.blogg.se/

Men så vackert porslin! Vilken drömaffär:) Haha!

Svar: Ja, eller hur?Svårt att inte handla 😊
Anette

Ama de casa
2018-02-13 @ 17:41:26
URL: http://amacasa.wordpress.com

Verkligen vackra burkar! :-)

Här hade jag säkerligen kunnat på tag i en semla på något av dom skandinaviska ställena idag, men semla hör inte till mina favoriter. Fuskar hellre med nåt annat som (enligt min smak) är mer värd att fuska för, gärna nåt med choklad :-)

Svar: Aha, där är vi helt olika. Jag gillar nästan inga bakelser, förutom fastlagsbullar (som vi säger i Blekinge).
Anette

Ditte
2018-02-13 @ 18:28:22
URL: http://dittemitti.se

Verkligen vackert porslin! Här skulle jag handla en hel del. Och att fynda gör jag gärna. Kan tänka mig att du var nöjd med dina inköp.

Så god semlan ser ut och säkert smakade den lika bra. Har ännu inte ätit någon semla i år...

Roligt med en ny resa och jag följer förstås med.

Svar: Min första och enda, men god var den 😊
Anette

Malin
2018-02-14 @ 07:02:45

Såååå snyggt, vill ha :)

Svar: Lätt att tycka om 😊
Anette

Ama de casa
2018-02-14 @ 10:13:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Ha en fin Alla hjärtans dag! :-)

Svar: Tack det samma snälla Ama ❤️
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0