Tio korta dagar

Det är bara tio dagar kvar till dopparedagen. Tio mycket korta dagar. Här i Linköping är solen uppe så där sex timmar per dag just nu. Det betyder tyvärr inte att vi ser solen, ens en timme om dagen eftersom den inte alltid orkar ta sig igenom molnen.
Idag var det i alla fall ljust, en stund.
 
 
 
Efter lite morgonstök i köket var det därför bäst att ge sig ut för att fånga lite D-vitamin.
 
(null)
Det var med nöd och näppe jag hann få lite sol på trynet innan det var dags för nergång.
 
I kväll umgås jag med mig själv och småtomtarna, helt ok.
Veckan har varit trevlig och jag har haft fullt upp.
I morgon kommer självaste hustomten hem igen och precis som förra julen har jag sparat lite smågöra till honom.
Nu önskar jag oss alla en fin helg, gärna med inslag av vit nederbörd, och en trevlig tredje advent.
 
 
 
Ditte
2018-12-14 @ 18:32:19
URL: http://dittemitti.se

Visst är det korta dagar och man får, som du skriver, skynda sig ut för att få lite dagsljus. Men snart vänder det. Och dagarna går ju fort ändå.
Mysigt med maken som kommer hem och säkert blir han nöjd över lite "tomtearbete".
Önskar dig en fin helg. Här i huvudstaden är det idag lite vitt på marken och det lyser i alla fall upp lite.
Ha det gott!

Svar: Mysigt med lite snö, här kom det några flingor men det är frosten som gör marken lite vit. Hoppas det kommer mer. 😊
Anette

Ama de casa
2018-12-15 @ 10:15:14
URL: http://amacasa.wordpress.com

Här har vi inte fullt så korta dagar, även om det såklart är mörkare även här vid den här tiden på året.
Vacker bild över ån (älven? vattendraget...) där. Tur du hann ut och fånga den :-)

Ha en härlig lördag!

Emma, Sol som sol?
2018-12-15 @ 16:37:09
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Har också suttit i solen en stund, jättehärligt! Och i dag har jag köpt en massa köttfärs till köttbullarna. Ska inte göra i dag, får ta det i morgon. Är lite trött ...

Såg jättegott ut det du fixat där i köket! Små pajer? Och något knäckebröd? Recept?

Svar: Fröknäcke, urgott. Recept kommer.
Anette

Biggeros
2018-12-17 @ 07:02:47
URL: http://biggeros.blogg.se/

Här i Guadix blir det mörkt ca vid 18.30-19.00 och solen skiner flitigt under dagen. Jag väntade ut med "mansgöromål"(som skulle tas hand om) tills mannen kom hem från utlandet. Krafthandtag med andra ord. Det blir lite men det mesta klarar vi kvinnfolk av själva🤗
Hoppas ni får snö lagom till Jul!

Lena i Wales
2018-12-17 @ 10:36:12
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Härligt att du är hemma i Sverige för jul.
Jag kom hem till Wales från Sverige för några dagar sedan,s å har fått lite svenska julstämning också.
Ha det bra!

Svar: Då for vi åt olika håll. Det ska bli mysigt att fira en, förhoppningsvis vit, jul.
Din blir kanske mer grön men det viktigaste är själva myset och det hoppas jag du får 😊
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0