Julen 2018

Vi hade en lång och på alla sätt en fin jul i år.
Döttrarna var här i fem dagar så vi hann umgås ordentligt.
På julafton var barnens farmor och farfar här på jullunch och fika.
 
I stället för att köpa presenter hade den äldre generationen fått till uppgift att berätta om sina barndoms jular från 1940-talet. Det blev intressanta historier som följdes av en hel del frågor.
 
På julaftonskvällen var vi bara närmaste familjen. Det var lugnt och mysigt.
Juldagen och annandagen blev lite livligare då döttrarnas pojkvänner gjorde entré.
Nu har de alla åkt hem och maken och jag är ensamma i huset som just nu är väldigt tyst.
Den här gången dröjer det bara ett par dagar tills vi alla träffas igen.
För oss väntar nämligen en Stockholmsresa till helgen. 
 
 
 
Ditte
2018-12-26 @ 18:08:24
URL: http://dittemitti.se

God fortsättning! Vilken fin jul det blev. Och en bra blandning av allt. Tyckte verkligen om idén om att i julgåva berätta om julen hur den var förr. Ett stycke historia att ta med sig vidare i livet.
Så roligt med en resa till huvudstaden! Stockholm bjuder på mycket av det mesta. Och era döttrar förstås.

Svar: Tack det samma, Ditte.Ja, det var en bra tanke, att prata och berätta istället för att öppna paket.
Stockholm ska bli trevligt.
Anette

Ama de casa
2018-12-27 @ 11:25:11
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilken härlig jul och vilket underbart substitut för julklappar! :-)

Ha en kulig tripp till Kungliga Hufvudstaden!

Svar: Ja, det var en riktigt bra idé, den kan vi tacka min käre make för. Han får emellanåt riktigt bra uppslag.Stockholm är alltid trevligt att besöka så det blir säkert bra.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-12-28 @ 16:13:01
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Nu läser jag tydligen lite baklänges i bloggen ... :D

Låter som ni haft en riktigt härlig jul!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0