Tillökning

När vi kom hem från Bali var det lilla boet klart och dessutom låg där två söta, pyttesmå ägg.
Mamman verkade rätt obrydd och ruvade bara då och då. Vet inte om värmen här gör att det inte är så viktigt att ruva. Mig brydde hon sig inte heller om, hon har nog förstått att de får låna palmen ett tag, bara hon låter mig vattna den.
 
(null)
Gulligt bo, eller hur?
 
Så i morse strax efter frukost, hände det. Ungarna tittade ut och mamman fick plötsligt fullt upp.
 
Nu när ungarna, som jag döpt till Gaphalsen och Sömntutan, är kläckta har också familjefadern dykt upp.
Det är skönt att se att han tar sitt ansvar för det kan bli tufft för den lilla mamman att mätta Gaphalsen på egen hand.
 
Anonym
2018-04-25 @ 06:53:26

Hahaha, du är rolig du.
Lycka till med ungarna

Svar: Tack men jag hoppas att föräldrarna fixar detta på egen hand. Jag är lite orolig över nästa steg. Att lära sig flyga från 8:e våningen är en utmaning.
Anette

Emma, Sol som sol?
2018-04-25 @ 14:22:16
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Vad häftigt!!! Ska bli spännande att följa!

Svar: Jag lovar att hålla er uppdaterade.
Anette

Ditte
2018-04-25 @ 16:35:36
URL: http://dittemitti.se

Grattis till tillökningen!Och lite roligt är det med invånare i er palm. Hoppas att inga faror lurar och att föräldrarna tar det lugnt med flygövningarna.

Svar: Förutom den höga höjden så är det nog hettan här på balkongen som känns farligast.
Anette

Biggeros
2018-04-25 @ 18:43:34
URL: http://biggeros.blogg.se/

Alltså villen liten gaphals!!
Tur att pappan tar sin plats i familjen för annars hade mamman inte stått ut😲 Roligt att följa hela proceduren från ägg till fågelunge=)

Svar: Visst är hen stor i truten 😉
Anette

Marina
2018-04-25 @ 20:53:30
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Va kul att få följa ungarna från ägg till flygfärdiga fåglar.

Svar: Jag hoppas att vi får vara med om deras första flygtur, det skulle vara så häftigt.
Anette

ajlimullersandvik.blogg.se
2018-04-26 @ 07:25:43
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Men guuuud jag vill hoppa in i bilden. Som jag skrev när honbyggde hade jag inte kunnat sluta betrakta, och nu med bebisar hade jag inte ens avvikt för att gå på jobbet XD

Svar: Haha, jo visst vill man sitta och bara titta.Jag börjar bli lite för att värmen här på balkongen tar musten ur de små liven.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0