Revanschlust

Vi är på väg till Bali och ser fram emot vistelsen. 
  
Tanah Lot, ett hindutempel byggt på en klippa i vattnet, lite norr om Kuta.
Bilden tog jag för fem år sedan.
 
Förra gången vi var här, i januari 2013, drabbades både maken och jag av magsjuka. Särskilt illa blev det med mannen som fick salmonella och blev rejält uttorkad vilket slutade med några dygn på infektionsavdelningen hemma i Sverige.
Efter det har vi inte varit sugna på att återvända men nu gör vi alltså ett nytt försök.
 
Det är helg i Thailand, deras nyårsfirande pågår under flera dagar, och vi passar på att resa iväg.
  (null)
Vår driver Khun Yut har hittat en snygg Songkranskjorta, vilket inte är helt lätt.
Önskar alla thailändare ett happy Songkran.
 
Vi har förresten fått gäster på balkongen, i min palm.
 
Det ska bli spännande att se om boet är färdigbyggt när vi kommer tillbaka.
Kanske har någon snart flyttat in och bildat familj.
 
 
 
 
 
 
ajlimullersandvik.blogg.se
2018-04-11 @ 07:51:49
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

menåååå, ett litet bo <3 <3 Skulle aldrig sluta stirra ^^

Svar: Hon är så flitig där hon flyger fram och tillbaka med en liten kvist i taget.
Anette

Ama de casa
2018-04-11 @ 11:37:46
URL: http://amacasa.wordpress.com

Hoppas att ni får en riktigt bra revansch! Trevligt med hyresgäster - för dom betalar väl hyra? ;-)

Svar: Vi får väl se om hyran kommer i natura. Vaktelägg vore inte så dumt 😉
Anette

Ditte
2018-04-13 @ 16:39:25
URL: http://dittemitti.se

Önskar er en fin resa och vistelse på Bali och hoppas ni nu får vara helt friska och kan njuta. Kanske blr det även besök på Lombok eller någon av Giliöarna. Kan tipsa om bloggen 29° som skriver mycket om Bali och är där nu.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0