One day in Bangkok

En dag med väninnorna är alltid lika trevligt.
Vi letar ibland upp utflyktsmål, små juveler, här i Bangkok som vi tycker verkar intressanta.
De här mindre utflykterna förgyller vardagen och det gäller att passa på. Under en tid i våra liv har vi fått gott om tid, vilket inte är alla förunnat. Vi passar därför på att göra det som faller oss in.
 
Här ser ni fyra galanta Bangkokfruar som alltid är pigga på små äventyr.
 
Igår åkte vi till Baan Silapin, The artist's house i Khlong Bang Luang.
Ett hundra år gammalt hus vid klongen där konstnärer visar sina alster.
 
Här vid klongen lever och bor människor i fina restaurerade hus. Oftast bor det mycket fattigt folk i ruckel längs klongerna. Kanske ser även dessa hus en aning skruttiga ut i era ögon men jag kan lova att de är helt ok.
Vi kikade in i ett hem och det var riktigt fint.
 
Se så mycket växter de smyckat sitt hus med.
 
Vi passerade en barberare. Här har man mycket att titta på medan skägget ansas.
 
En konstnär tar alla tillfällen i akt, en trist dörr blir ett konstverk.
 
De här nakna gubbarna hade jag sett tidigare, från en klongbåt, men inte förstått att det är konst.
Där bor en glad och rolig människa, tänkte jag när vi for förbi.
Idag kom jag nära männen men de verkade totalt oberörda, nästan lite nonchalanta ;)
 
 
När vi blev hungriga for vi vidare till Lhong 1919.
Det är en gammal kinesisk ångbåtspir och hette ursprungligen Huay Jung Long.
Området har precis renoverats på ett utmärkt sätt. De gamla lagerlokalerna är mycket vackra.
Här och där finns fina väggmålningar.
 
 
Vackert, eller hur?
Det är tyvärr ganska ovanligt att man behåller gamla byggnader här i Bangkok. Mycket rivs för att ge plats åt stora shoppinhmall eller hotell.
 
Fönstret är riktigt men pojkarna målade.
 
 
Här vandrade vi runt och tittade i de små designbutikerna.
 
Vi handlade inte, jo Monica köpte två elefanttemuggar. Det räckte att bara titta på allt.
En lagom utflyktsrunda, en vanlig torsdag, i april, i Bangkok.
 
Marina
2018-04-06 @ 09:45:45
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Tack för turen! De där gubbarna var verkligen läckra!

Svar: Hahaha, ja, läckra är de allt 😘
Anette

Ama de casa
2018-04-06 @ 10:19:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilken härlig utflykt och ni var ju bara sååå tjusiga! :-)

Verkligen snyggt målat vid fönstret där! Men den ena av dom nakna gubbarna borde skyla sig lite - jösses vad han hade bränt sig! ;-)

Svar: Ja, den orangea gubben ser ut att farit illa. Han borde lära av sin kompis.
Anette

Ditte
2018-04-06 @ 18:44:50
URL: http://dittemitti.se

Stort tack för denna tur i Bangkok med er. Jättteroligt att följa med. Bilderna är helt suveräna och bidrar verkligen till en mer äkta känsla av att vara med. Lite kände jag igen, men det mesta var helt nytt för mig.
Och visst är det bar att passa på att göra trevligheter när tid och lust finns.
Önskar dig en fin helg-

Svar: Det är en stor förmån att få bestämma över sin egen tid. Jag vet ju att denna tid bara är lånad och att livet kommer att bli som vanligt igen. Det gäller att njuta av det här livet så länge det varar.
Anette

Anonym
2018-04-08 @ 10:50:51

Underbara bilder från, för mig, en så annorlunda miljö.Tusen tack för att du delar med dej!
Intressant från Katmandu nedan också.
Ha det bra!

Svar: Tack, det är bara kul att dela med sig av av upplevelser som för några år sedan var helt främmande för mig också.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0