Helgen som gick

Sista helgen i Sverige bjöd på blandade upplevelser.
 
I lördags var vi på bröllop och det var länge sedan sist.
Att få vara med när någon gifter sig är en ljuvlig känsla. En fest med glädje och kärlek är oemotståndligt.
 
På söndagen åkte vi till "andra sidan", till Göteborg.
Maken skulle dit för att jobba och jag passade på att följa med.
Staden mötte oss med strålande sensommarväder och det blev en fin kväll.
 
Det brukar tyvärr alltid regna när jag är i Göteborg så jag blev inte förvånad när jag vaknade imorse.
Det blir till att inhandla en varm tröja och ett paraply.
 
En handlare med humor, här kan jag nog hitta klädsel som passar vädret.
 
Vi bor på ett mycket charmigt hotell som är vackert och unikt.
 
Rummen (har bara sett vårt) är behagligt inredda och sängen passar ett kungapar.
I restaurang Atelier på översta våningen, där serveras frukost och middag, är det lätt att trivas.
 
I morgon bär det tillbaka till Linköping och sedan väntar Arlanda och flyget hem till Bangkok.
Malin
2017-09-04 @ 13:35:16

Där ser man. Jag trodde att det bara är jag som har dålig vädererfarenhet av Göteborg. Man ser ju ofta soliga bilder men det är sällan jag har fått uppleva det.

Svar: Det är ju tur att staden är så trevlig och lätt att tycka om.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-09-04 @ 14:02:57
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Åh, det var ett romantiskt ställe, passande vid en bröllopshelg!

Svar: Ja, det kanske inte är en dum idé. Maken och jag har faktiskt silverbröllopsdag i början på nästa år.
Anette

Biggeros
2017-09-05 @ 13:52:38
URL: http://biggeros.blogg.se/

Blöteborg😀😁😂
Passande namn!!
Så du har även klarat av ditt Sverigebesök på bästa sätt🤗
Jag tror dock att du hade mer tid än jag hade att resa omkring i det avlånga landet. Visst är det kul att komma tillbaka till vårt fosterland. Visst blir det många besök men väl värt det. Då ni även hann med ett bröllop i Götet. Här inte haft äran på länge att få delta på ett fint bröllop. Räknar med att mina töser snart ska "knyta ihop säcken"
Kramiz

Svar: Jag har haft gott om tid att resa runt, bröllopet hölls i Linköping vi for sedan vidare till Götet. Visst blir det kul dem dag våra töser slår till. Ingen vet när det blir 😉
Anette

Ama de casa
2017-09-05 @ 15:33:54
URL: http://amacasa.wordpress.com

Vilket läckert hotellrum! :-)

Trevligt med bröllop också :-)

Svar: Läckert och trevligt 😄
Anette

Ditte
2017-09-05 @ 21:12:52
URL: http://akker.blogg.se

Trevligt med Göteborg och bröllop. Och visst kan det regna där också...Blöteborg var roligt! Känne rigen hotellet där ni bodde. Har också testat detta och var väldigt nöjd. Verkligen personligt!
Önskar er nu en fin resa tillbaka till Bangkok.

Veiken
2017-09-06 @ 18:06:29
URL: http://veiken.se

Det är perfekt att åka till Thailand nu! Vi väntar ett tag till innan vi åker till vår plats i Thailand.
Just idag är det verkligen Blöteborg. I övrigt har det varit svalt men torrt hela sommaren.
Trevligt med ett bröllop i slutet av er vistelse i Sverige.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0