Berg- och dalbana

Min hobby, att spela golf, tar mig på åkturer, både upp och ner. Mitt spel är väldigt ojämnt och därmed även mitt humör på banan. 
 
De fyra rundor jag spelat sedan jag kom tillbaka till Bangkok har gått från toppen till dåligt, därefter uselt och sedan bra igen. Att det kan vara så olika från gång till gång!
Jag kan inte förstå varför.
 
Jag har oftast roligt även om humöret svänger. Det finns mycket att glädjas åt.
 
Nu är nog golf inte bara en fysisk utan kanske främst en psykisk utmaning.
Att behålla lugnet och koncentrationen kan vara knepigt, i alla fall i svackorna.
 
Bilden är hämtad från Monicas fb-sida.
Att vara omgiven av trevliga, vänliga människor är förstås viktigast och det är jag verkligen.
 
 
Ditte
2017-09-26 @ 16:36:25
URL: http://dittemitti.se

Visst kan golfsporten träna ens tålamod och det rejält- Men med humor och lite distans till sig själv och spelet samt trevliga vänner så går det ju... Visst?


Svar: Med självdistans, en gnutta humor och gott sällskap kommer man långt, även i golf.
Anette

Marina
2017-09-27 @ 09:20:45
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

"Berg och dal-bana" är livet med golf personifierat med ett uttryck och så är det hela tiden! Huvudsaken är att man har roligt oavsett resultatet :)

Svar: Ja, det verkar som att alla golfare håller med om det.Kul är det i alla fall.
Anette

Ama de casa
2017-09-27 @ 11:20:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Långgolf tänker jag nog låta bli även fortsättningsvis - det verkar förskräckligt beroendeframkallande ;-)

Svar: Håll dig undan om du inte, som jag, har mer tid än du kan göra av med ;)
Anette

Biggeros
2017-09-27 @ 15:28:35
URL: http://biggeros.blogg.se/

Jag är även ojämn i mitt golfspelande men det kan bero på att jag spelar allt för sällan. Har hört mig för hur mycket det kostar per omgång för jag kommer inte kunna spela så ofta ändå. Härligt med ett gott sällskap!!!

Svar: Ibland funkar det bäst att "vila sig i form". Kanske kommer du att göra ditt livs runda nästa gång. Sällskapet är viktigt :)
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0