Några föremål

Någon frågade om jag handlat mycket grejer här i Thailand. Ni som känner mig vet att jag inte är någon shoppare av rang men lite pinaler har jag förstås hittat.
Några möbler ska få följa med hem till Sverige när det blir så dags, besticken (som jag visat tidigare) är också tänkta att flytta med. Kuddfodral och lite annat i vackra tyger från Jim Thompson vill jag förstås ha kvar. Övriga små inredningsgrejer får vi se, vet inte hur de gör sig i ett svenskt 70-talshus, men här funkar de och gör hemmet lite mysigare.
 
Söta små lyktor, inköpta på ett litet krukmakeri på ön i Chao Phraya, Koh Kred.
 
Den här väskan har jag aldrig använt, den är inte särskilt praktisk. Jag tycker att den är fin och väldigt mycket thai, så den får agera prydnadssak. Kanske kan den komma till nytta en vacker dag.
   
Den här filten är ett thailändskt hantverk, de görs i norra delen av landet.
 
Maskerna är införskaffade i Malaysia, man och kvinna, också söta.
 
Tofsar har jag lite här och där, några lite finare (och dyrare) andra som de på bilder är köpta i China Town för en spottstyver. De kanske inte reser vidare i världen.
 
En vanlig IKEA-fåtölj, kudden däremot är sydd av en sömmerska här men tyget är köpt i Sverige (klassisk design från Svenskt Tenn).
Förvaringsboxen är typisk för Thailand (de förvarar ris, te, kaffe och säd i dem), vad ska jag använda den till, tro?
Kanske funkar den som fotpall eller tvättkorg?
 
I ärlighetens namn har jag införskaffat fler saker men de får ni se en annan gång.
Idag ska jag och några vänninor besöka en svensk kvinna som tillsammans med sin man driver ett par textilfabriker här i landet, kanske blir det lite shopping, vi får se.
Jessica Högberg
2017-10-10 @ 06:55:51
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Älskar den röda... hm... Puffen??

Svar: Haha, egentligen matförvaringsbox, men hos mig blir det nog fotpall eller puff.
Anette

Selma
2017-10-10 @ 11:50:33
URL: http://www.devote.se/cocolada

Så himla vackert 😍😍

Svar: Lite fint är det allt 😊
Anette

Marina
2017-10-10 @ 16:35:51
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Här kom det med en hel del saker (som vi egentligen kanske inte har plats för!), och nu pågår en slags "prioriteringsprocess" ;)

Svar: Ja, jag förstår att det blir många sorteringar, kanske du kan ge bort vissa saker.
Anette

Emma Fernhagen
2017-10-10 @ 16:40:49
URL: http://nouw.com/emmafernhagen

Älskar färgerna!

Svar: 😄
Anette

Ama de casa
2017-10-10 @ 18:35:41
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jättefina grejer som du har valt ut att visa upp! Gillar verkligen "tvättkorgen". Den kanske kan göra det roligare att tvätta? Eller nej, vem försöker jag lura där? ;-) Men superfin är den i alla fall :-)

Svar: Kanske det blir roligare att lägga smutstvätten på rätt ställe?I så fall skulle jag behövt den för 10-15 år sedan när döttrarna inte verkade förstå var smutsiga kläder skulle läggas. Kan kanske ge dem varsin i all de får samma problem med sina framtida barn.
Anette

Ditte
2017-10-10 @ 21:14:58
URL: http://dittemitti.se

Visst är det trevligt att sätta sin personliga prägel även på ett hem utomlands- Jga tycker du lyckats väldigt bra. lIte blandning mella det ssiatiska och nordiska.
Jim Thomson har jag en del saker från och de används och passar även här hemma.
DEn röda förvaringsboxen är så fin och kommer säkert bra till pass även hemma i Sverige. Många av våra vänner har haft med en del möbler och saker hem från Kina och det har passat bra in hemma också-I lagom dos.
Spännande med dagens besök i textilfabriken. Säkert böev det några fynd.

Svar: Ja, lagom är bäst, det gäller även här.Visst blev det några fynd även igår 😉
Anette

Jessica Högberg
2017-10-11 @ 07:47:00
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Snygg är den i alla fall=)

Svar: Jo då, tack 😊
Anette

Mille
2017-10-11 @ 11:16:57

Fina saker, tyckte fransarna var fina.

Svar: Tja, lite gulliga, det tycker jag också.
Anette

Veiken
2017-10-11 @ 18:54:14
URL: http://veiken.se

Oj, det blir inte lätt att välja när ni ska tillbaka till Sverige! Har ni någon tidsplan på det??? Vi får väl sälja vår lägenhet med möbler när det blir så dags. Vill inte tänka på det ännu!

Svar: Det kommer att bli jättesvårt att sortera, när det väl är dags, man måste ju vara försiktig så man inte slänger något man sedan ångrar. Det är vanligt utomlands att möblerna följer med lägenhet/hus och det kan ju vara rätt praktiskt.Vi planerar att bo här fram till april 2019, så gott om tid, men man vet aldrig, planer ändras snabbt.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0