Från afoni till dysfoni.

För några dagar sedan vaknade jag helt utan röst och kände mig som en urgammal stumfilmsskådespelare.
Möjligen kunde jag väsa fram något vilket fick mig att låta som ormen i Disney's Robin Hood.
När halsen nu är på bättringsvägen har tonen ändrats från något som igår lät som Marlon Brando (i Gudfaderfilmen) till Janis Joplins raspiga, rockiga stämma.
 
Så här skulle jag se ut som rockstjärna :)
 
Undrar hur jag låter i morgon. Kanske vaknar jag med en vacker klockren sångröst. Det vore faktiskt helt rättvist med tanke på att jag aldrig kunnat sjunga i hela mitt liv.
 
Om någon av er funderar över anledningen till det här inlägget så är jag helt enkelt uttråkad, det händer liksom inget i mitt liv och jag har inget bättre för mig än att skriva rappakalja.
 
Jo, förresten har jag har sett 4 olika serier på Netflix.
Tack och lov för denna kanal när man är tvingad till inaktivitet.
Malin
2017-11-09 @ 02:56:27

Stackare, så långvarig infektion. Det måste vara jobbigt i värmen.
Krya på dig <3

Svar: Tack, precis vad jag behöver. Lite medömkan, inte bara självömkan 😆
Anette

Biggeros
2017-11-09 @ 10:58:58
URL: http://Biggeros.blogg.se

Du är rolig du=D Ibland så har man inte så mycket att skriva om.....ibland är det bara kul att skriva rappakalja och bjuda på sig själv=) Kanske du vaknar upp i morgon och kan sjunga opera eller inte...
Somliga tycker att hes röst är ursexigt!
Jag harklar och nyser om vartannat här. Förkylningstider är nog globalt. Alla är förkylda just nu/ krya på dig

Svar: Idag låter jag som Bonnie Tyler, ett klart framsteg 😊Ja, det verkar vara en förkylningspandemi.
Krya på dig också ☺
Anette

Mille
2017-11-09 @ 12:47:53

Lìiite synd om dig är det. Kul inlägg, du har defenitivt "starquality". Att du inte kan sjunga är fel alla kan sjunga bra eller mindre bra. Krya på dig.

Svar: Kanske lite sent för stjärnkvaliten att visa sig nu när jag går mot 55.Men ......bättre sent än aldrig.
Genom att skriva hur synd det är om mig får jag i alla fall lite uppmärksamhet, exakt vad jag önskade 😆
Anette

Pinne
2017-11-09 @ 18:36:48

Krya på dig lilla mammi ❤️

Svar: Tack, älskling. Jobbar på det, måste ju vara pigg när du kommer. Snart ❤️
Anette

Ditte
2017-11-09 @ 21:48:54
URL: http://dittemitti.se

Du har kanske en kommande karriär som sångerska eller skådis. Tycker det låter jättespännande. Kanske kan du imorgon göra en röstinspelning. Vore jätteroligt att höra. Nåja, skämt åsido. Trist med rösten och givetvis jobbigt.
Önskar dig god bättring.

Svar: Vågar inte lägga ut min sång till allmän åhöran.Kanske skulle det generera så många klick på Youtube att nätet kollapsade 😂
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0