Den inbillade sjuke

Dagens besök på sjukhuset Samitivej inleddes som alltid, oberoende av vad man söker för, med ett par små snabba kontroller av mitt inkomststatus.
 
Men, vem har tagit en bild, trots fotoförbud. Har inte patienten hört talas om compliance?
Vi får hoppas att hon är med noga med att följa råden om hennes hälsa.
 
Mitt blodtryck var som en hurtig 30-årings, min puls som en hyfsat tränad motionärs, min vikt ett par kilo över trivselvikten och min temperatur 37,4 helt i klass med en ordinär människas. Så vad kunde det då finnas för fel på mig?
Sköterskan och sedan läkaren tittade förundrade på mig.
Som tur var behövde jag bara göra ett försök till att svara innan de förstod vad som fattades mig, rösten.
Jag har nu fått medikamenter och diverse råd för att bli frisk, inom sex dagar.
Jag hoppas verkligen det blir så för jag är trött på att vara trött och skulle gärna vilja sova en natt utan hostattacker. För det är inte bara maken som störs, och han kan ju alltid byta rum, JAG störs också av alla oljud från mina luftrör.
Det blir till att vila på sängen och soffan ett par dagar till sen ska vi se om inte kverulanten kan vara på benen igen.
Ama de casa
2017-11-06 @ 09:55:13
URL: http://amacasa.wordpress.com

Aj, aj, aj... Stackars dig! Hoppas du kryar på dig snabbt nu då när du har fått medikamenter!

Svar: Tack, tack. Det hoppas jag med
Anette

Ditte
2017-11-06 @ 17:16:48
URL: http://dittemitti.se

Så trist! Och just i den fuktiga luften och med kanske av på så är det ju än kämpigare. Kanske kan min kinesiska huskur hjälpa till Skala två påron och skär dem bitar och lägg i en kastrull med en 3 cm hackad/skivad ingefära. Tillsätt 75 cl vatten och koka upp, låt koka lugnt i några minuter. Sila av. I med ett par msk honung. Drickes varmt. Går att värma på nytt igen. Min kinesiska hemhjälp ordnade detta och det har hjälpt många gånger.
Önskar dig god bättring.

Svar: Det ska jag absolut testa, ska bara hitta ett par päron. Tack för tipset 😊
Anette

Lena i Wales
2017-11-08 @ 11:16:39
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Krya på dej!
Som tur är behöver man inte rösten för att blogga, annars hade det varit ännu värre. Inte kul med hostattacker.
Sköt om dej!

Svar: Visst är det tur att jag kan skriva, hur ska folk annars veta att de ska tycka sund om mig. ;)Tack för omtanken.
Anette




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0