Sova i egen säng

Två madrasser, tre soffor och sex sängar har jag hunnit ligga runt i under mina fyra veckor i Sverige.
Familjemedlemmar, vänner och hotellvistelser har gett mig logi.
 
Det här hotellet har jag sett massor av gånger men aldrig förut besökt. Nu när jag var i Linköping passade jag på att sova här en natt.
Hotellet ligger nära stationen och var när det byggdes 1888 ett järnvägshotell. 1920 fick det namnet Park Hotell och det heter det fortfarande.
 
Gammaldags miljö och skön atmosfär på både in- och utsida.
 
Här finns mycket att titta på.
 
Min första tid som arbetslös, faderslös och (nästan) hemlös lider nu mot sitt slut.
I kväll kommer jag förhoppningsvis att sova i min egen säng i Olivetta.
 
Jag är tacksam mot er alla som stöttat, förstrött mig och  försett mig med husrum under min tid i Sverige.
 
 
Ditte
2017-05-28 @ 22:45:55
URL: http://dittemitti.se

Du har haft många "lösa förbindelser" under dina veckor i Sverige och jag kan förstå att dte känns skönt att i kväll kunna sov i en egen säng i ett eget hem i Olivetta.

Marina
2017-05-29 @ 10:04:16
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Jag förstår att det måste bli skönt att få komma hem och "bara vara" ett tag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0