Se Sundbyberg

 Kanske har ni hört den gamla visan, se Sundbyberg och sedan dö?
När jag vandrade runt i "Sumpan" var det den jag nynnade på (har hört den på melodikrysset ett par gånger).
 
Jag har aldrig varit i Sundbyberg tidigare men blev faktiskt riktigt förtjust i denna lilla kommun. Enligt Wikipedia är det landets till ytan minsta kommun, men den växer.
 
Strandremsan längs Bällstaån bebyggs och ser ut att komma att nyttjas på bästa sätt.
 
Nya hus med spännande fasader som jag tycker är häftiga.
 
I helgen pågick här en italiensk matmarknad, dottern passade på att köpa en tryffelsalami.
 
En del parker och små grönområden sparas och görs mysiga.
 
Den ena dottern och hennes pojkvän bor numera här och det var väl bra att jag fick tillfälle att se Sundbyberg, vill ju inte missa något väsentligt ;)
 
 
Ghugge
2017-05-15 @ 17:17:09
URL: http://Ghugge.blogg.se

Ja men där är ju riktigt fint och vackert!
Kul att se😊
Tack!🙏

Svar: Inte illa alls, riktigt trevligt 😊
Anette

Mille
2017-05-15 @ 18:42:15

Så roligt Anette nu är det inte bara Bangkok som du visar. Jag är lika bevandrad i Bangkok som Sollentuna. Ser fräscht ut med parker, vatten och fina hus.

Svar: Man får se så mycket när man är på resande fot.Stort som smått och att dela med sig är kul.
Anette

Mille
2017-05-15 @ 18:43:50

Nu var det ju Sundbyberg det gällde. Kanske lika fint på det andra stället?

Svar: Har inte varit i Sollentuna men det kanske blir en annan gång 😉
Anette

Ama de casa
2017-05-15 @ 18:57:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Jag har varit en hel del i Sumpan, jobbade i Solna precis på gränsen. Men sådär såg det inte ut när jag var där... :-)

Svar: Ok, är förändringen till det bättre eller sämre, tycker du?
Anette

FREEDOMtravel
2017-05-15 @ 20:23:35
URL: http://www.freedomtravel.se

Va, finns det en dån visa...??? Aldrig hört!!! Men vi har bott i Sumpan i många år. Väldigt trevligt ställe! :)

Svar: Nej men har du missat denna gamla dänga. Sven-Bertil Taube spelade in den 1973. Googla och njut 😂
Anette

Ditte
2017-05-15 @ 20:49:47
URL: http://dittemitti.se

"Sumpan" är en fin liten "arbetarstad" och har fortfarande kvar sin charm. Jag är ju uppvuxen i grannstaden Solna och var ofta i Sumpan. Men mycket nytt har byggts och ibland lite trist för en del av den gamla charmen inne i centrum har fallit bort. Tyvärr har också en del butiker tvingats lägga ner för nu finns ju det närbelägna Mall of Scandinavia i Solna.
Du har verkligen fångat miljön nere vid Bällstaån så fint och här tycker jag verkligen man lyckats fint.
Så mysigt att ena dottern med pojkvän nu bor här och det är helt riktigt att Sumpan tillhör det trevliga. Smidigt att ta pendeln hit fråb Centralen, gjort på några minuter. (Jag har vänner i Sumpan och är där då och då och trivs med att åka dit. Småstaden finns kvar. )

Svar: Jag har inte varit där tidigare så jag har inget att jämföra med. Det är ju tidens gång. Visa förändringar blir till det bättre andra inte.
Jag gillade Sumpan 😊
Anette

Marina
2017-05-16 @ 08:58:48
URL: http://www.marinasbay.blogspot.com

Jag tänker alltid på Peter Dalle när jag hör talas om Sundbyberg, den där underbara frasen från en underbar sketch: "I den stora vida världen, den utanför Sundbyberg, alltså"... Kanske får göra en vända och besöka denna del av världen någon gång ;)

Svar: Sumpan är välkänt 😉
Anette

Ama de casa
2017-05-20 @ 10:25:42
URL: http://amacasa.wordpress.com

Både bättre och sämre kan jag tycka. Det där stora huset i trä(?) blir jag inte så glad över. Förstör "småstadsidyllen". :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0