Naturligt

Jag har hunnit med en hel del under de fyra veckor jag befunnit mig i Sverige.
En sak som jag njutit extra av det är den svenska naturen. Vädret har varit minst sagt växlande men det spelar mig ingen större roll.
 
Lite mystik fick Ika och jag känna på i ett skogsområde i Bromma.
 
Många långa promenader i Nyköpingsområdet har mamma och jag hunnit med.
 
En promenad längs kanalen i Ljungsbro en solig vårdag bjuder på vacker grönska.
Väninnan Charlotta och jag var själva på stora delar av vår promenad.
 
Lamm är så söta, de vuxna djuren tappar tyvärr stor del av charmen.
 
Denna udda höna är en holländsk vithätta, hon ruvar inte, vilar sig bara.
 
Charlottas dotter Filippa har visat mig sitt stora intresse, djur i allmänhet, och sin fina häst i synnerhet.
 
Att vara hemma har fått mig att inse hur mycket jag faktiskt saknar Sverige och svenskarna.
Nu är maken också i Sverige och medan han jobbar ska jag passa på att göra några ärenden och besöka mina gamla kollergor.
 
 
 
 
 
 
Ama de casa
2017-05-23 @ 10:17:12
URL: http://amacasa.wordpress.com

Ja, du har verkligen hunnit med massor av skojiga saker! :-)

Härliga bilder!

Svar: Det blir liksom alltid fullt schema, speciellt här i Linköping, när man kommer hem.
Anette

Biggeros
2017-05-23 @ 17:28:51
URL: http://biggeros.blogg.se/

Härligt att gå med tid med de sina i Sverige. Visst är den svenska naturen vacker så här års. Gillar alla sorts djur men visst är det något speciellt med lamm och andra valpar/ ungar till fullvuxna djur//Så fina bilder🤗

Svar: Visst är väl nästan alla djurbarn bedårande, finns dock undantag.
Anette

Ditte
2017-05-23 @ 17:46:34
URL: http://dittemitti.se

Visst är Sverige fantastiskt på så många sätt och med naturen ofta så tillgänglig- Förstår att du njuter. Vad gäller vädret så får du ju sol, värme och fukt ändå i Thailand så det svenska vädret och den svenska naturen kan jag tänk mig känns njutbar.
Jättefina bilder från olika promenader och det är vackert grönt nu.
Önskar dig fortsatt fina dagar.

Svar: Njuter verkligen i fulla drag av vår svenska natur nu.
Anette

Emma, Sol som sol?
2017-05-23 @ 20:57:18
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Vilket häftigt ställe ni hittade i Bromma!

Svar: Ja, det är rätt häftigt, nästan lite trolskt.
Anette

Veiken
2017-05-24 @ 18:34:01
URL: http://veiken.se

Riktigt härligt att vara i Sverige när det är som ljusast och vackrast! Det är inte alltid lätt att vara hemma på flera ställen! Det finns alltid fördelar var man än är och bor!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0