Walkabout

Mina ben är nu trötta, de har strävsamt tagit mig runt i Melbournes stadskärna.
Mycket har jag sett och långt har jag gått.
 
Flinders Street Station.
 
Federation Square.
 
 
Moderna glashus längs Flinders Street och utmed torget.
 
Här i stan blandas stilar på ett härligt sätt, modernt och gammalt samsas sida vid sida och man förstår att landets befolkning är en blandad kompott som alla haft sin inverkan på arkitekturen.
 
St Paul´s Cathedral.
 
 
Det är särskilt pampigt med de gamla klassiska stilarna, har sett byggnader i gotisk, viktoriansk och romansk stil.
 
Parliament House.
 
Princess Theatre.
 
Duke Of Wellington, stans äldsta hotell, byggt år 1850. 
 
St Patrik´s Cathedral.
 
Jag fick se väldigt många kyrkor/katedraler på turen så nu är jag lite trött på heliga platser och ska söka efter andra kvarter.
Det var en trevlig "Walkabout" här "Down Under", where women glow and men plunder.
Emma, Sol som sol?
2017-03-02 @ 09:13:55
URL: http://solsomsol.blogspot.com

Den där glasbyggnaden som ser ut som en sten gillar jag! Så himla häftig.

Väldigt många vackra byggnader, måste jag säga. Och allt ser så rent och prydligt ut.

Biggeros
2017-03-02 @ 09:45:52
URL: http://biggeros.blogg.se/

Hihi den var bra..when women glow where men plunder=)) Så du har även tagit en walkabout...Härligt med dessa blandningar av kulturella byggnader och även modern arkitektur. Jag gillar ju mixen av nytt och gammalt=) Stockholm Patrik Katedralen är en pampig byggnad =) Gillar även glashuset. Tack för din delning av inlägg från Australien 🤗Kram

Biggeros
2017-03-02 @ 09:47:23
URL: http://biggeros.blogg.se/

Konstigt att tangentbordet väljer Stockholm framför Santa😁

Ditte
2017-03-02 @ 10:38:17
URL: http://dittemitti.se

Vilken fantastisk blandning av byggnader och tusen tack för en lärorik och väldigt trevlig "walkabout". Jättefina bilder därtill.
Kan tänka mig att fötterna behöver en paus efter detta och säkert hjärnan också för att samla ihop alla upplevelser och intryck.
Ha det fortsatt bra och jag följer med även i fortsättningen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lady i Bangkok

En lättsam blogg om mig och mina upplevelser långt hemifrån.

RSS 2.0